"Nestle" SA, cel mai mare grup alimentar la nivel mondial, a realizat a doua achiziţie de pe piaţa cafelei, din ultimele luni, preluând "Chameleon Cold-Brew" din Texas.
Compania elveţiană, care are cea mai mare afacere cu cafea ambalată la nivel mondial, nu a dezvăluit preţul achiziţiei.
"Nestle" vrea să se extindă în domeniu, iar această nouă achiziţie îi aduce brandul Chameleon - numărul unu pe piaţa cafelei organice preparate la rece din SUA. "Chameleon" este o societate care vinde o gamă de cafea gata preparată (rece), precum şi băuturi reci concentrate care pot fi diluate, kituri de preparare a cafelei "la rece" şi cafea boabe.
În luna septembrie, "Nestle" a cumpărat pachetul majoritar (88%) de la "Blue Bottle Coffee" din California. Şi în acest caz, termenii financiari ai tranzacţiei nu au fost daţi publicităţii. Achiziţia făcută de "Nestle" a avut loc pe fondul consolidării aşa-numitului "al treilea val al cafelei" din Statele Unite, care pune accent pe calitatea cafelei, pe relaţia directă a prăjitorilor cu cultivatorii şi grija pentru întreg lanţul de producţie, pe cafeaua mai puţin prăjită şi pe metode alternative de preparare a acestei băuturi.