Nestle anunţă crearea pieţei South and Eastern Europe (SEEM) şi îl numeşte pe Alessandro Zanelli în funcţia de Market Head începând cu data de 1 ianuarie 2022, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Noua piaţă este formată din România, Bulgaria, Adriatice, Ucraina şi Moldova. Această decizie a fost luată în cadrul călătoriei de transformare a Nestle şi reprezintă o oportunitate de scalare, stimulând o creştere profitabilă în toate categoriile şi concentrându-se pe dezvoltarea celor cinci hub-uri locale - Bucureşti, Sofia, Zagreb, Belgrad şi Kiev, a celor 8.000 de angajaţi şi a celor 5 fabrici care funcţionează pe teritoriul SEEM.
"Sunt foarte bucuros şi recunoscător să fac parte din această călătorie transformaţională menită a ne extinde punctele forte, a accelera valorificarea oportunităţilor şi a creşte amploarea afacerilor noastre în toate ţările din zonă. Vom transforma structura pieţei noastre, ceea ce ne va permite să atingem cele mai îndrăzneţe obiective, să avem rezultate ambiţioase şi să câştigăm în fiecare categorie şi în toate regiunile geografice. Trăim şi muncim într-o zonă cu un potenţial uman şi material extraordinar, şi trebuie să fim mândri de toate progresele pe care le-am făcut şi le facem zi de zi. Scopul nostru este de a face organizaţia mai puternică, mai agilă, cu accent puternic pe oameni şi pe consumatori şi de a continua călătoria noastră regenerativă", declară Alessandro Zanelli, Market Head Nestle SEEM.
Alessandro Zanelli, actualul Market Head al Nestle Ucraina - Moldova, va deveni Market Head al pieţei Nestle SEEM, cu conducere directă pentru Ucraina şi Moldova, cu sediul la Kiev. Alessandro s-a alăturat Grupului Nestle din Italia în 1996 ca Brand Manager şi a petrecut mai mult de 20 de ani în divizia Petcare, avansând de la Marketing Director Europa Centrală la roluri de Country Business Manager în Ungaria şi, ulterior, în Olanda până la nominalizarea sa ca Business Executive Officer Nestle Purina Petcare Eastern Region în 2012, cu sediul la Moscova. În 2019, a fost numit Market Head Nestle Ucraina şi Moldova. În acest rol, Alessandro a dat dovadă de o rezilienţă şi un curaj extraordinar, gestionând provocări multiple şi determinând schimbări esenţiale în Ucraina pentru a îmbunătăţi rezultatele şi modul în care este structurată organizaţia. Alessandro are o gândire pozitivă, capacitatea de a uni echipa, o mare agilitate şi abilităţi naturale de comunicare. De asemenea, are capacitatea de a rămâne concentrat pe rezultate, energic, rezistent, de a inspira echipele să caute soluţii din interior, încurajând oamenii să-şi asume responsabilităţi, să monitorizeze progresul şi să ofere mentorat pe nevoi specifice. Alessandro a urmat cursurile London Business School şi ale International Institute for Management Development, şi vorbeşte italiana, engleză, franceză şi spaniolă.
După plecarea lui Leszek W±cirz în Turcia, hub-ul din România se va afla sub conducerea Silviei Sticlea, prima româncă care va prelua funcţia de Country Manager la Nestle România. Silvia Sticlea s-a alăturat companiei în iunie 2001, din poziţia de Brand Manager, fiind numită, doi ani mai târziu, Group Brand Manager în cadrul diviziei de produse culinare. În 2006 a preluat o nouă poziţie la nivel central, aceea de Consumer Insight Manager, pentru ca în 2009 sa preia funcţia de Marketing Advisor. În 2012 a fost numită Business Manager al diviziei de produse culinare în cadrul Nestle Austria, preluând apoi, începând cu 2014, un nou rol, în calitate de National Key Account Manager în regiunea Europei de Sud-Est. A fost numită apoi, în 2015, în funcţia de Business Executive Officer pentru categoria Beverages, Confectionary and Culinary România, înainte de preluarea poziţiei pe care o deţine în prezent în 2018, coordonând cu succes categoria de dulciuri la nivelul mai multor ţări. Cu o experienţă vastă în zona comercială şi de comunicare, Silvia Sticlea este un Business Manager cu experienţă, cu spirit antreprenorial excepţional şi o abilitate crescută în adaptarea la situaţii complexe în geografii multiple, cu aptitudini de leadership excepţionale şi cu o orientare atentă către oameni şi echipe.
"Acest rol pe care îl preiau este o onoare şi o mare responsabilitate pentru mine. În ultimii 20 de ani în cadrul companiei am avut ocazia să mă dezvolt şi alături de echipa mea am avut oportunitatea de a arăta că suntem o piaţă importantă în regiune. Vom continua să îmbunătăţim vieţile românilor aşa cum o facem de un sfert de secol", spune Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România.
Numirea Silviei Sticlea în funcţia de Country Manager reprezintă o consolidare a angajamentului companiei faţă de România şi faţă de echipa locală, echipă ce va fi astfel constituită 100% din specialişti şi profesionişti români.