Actorii Nicole Kidman şi Johnny Depp ar putea promova imaginea României în străinătate, a declarat, ieri, Paul Lister, realizatorul filmului Wild Carpathia, în care prinţul Charles promovează România. Dedicat Carpaţilor şi pădurilor lor, descrise ca "ultimul mare teritoriu sălbatic al Europei", documentarul este prezentat la standul României de la Târgul de Turism World Travel Market 2011, de la Londra.
Paul Lister a precizat: "După ce am reuşit să îl implicăm pe prinţul Charles în acest proiect, pentru următoarele vom încerca să atragem nume cunoscute, actori, cărora nu le sunt străine locurile din România. Ar putea fi Nicole Kidman sau Johnny Depp, care au mai lucrat în România. Sper să îi putem implica în următoarele filme documentare".
De asemenea, acesta a precizat că are în plan realizarea mai multor proiecte în România, prin intermediul fundaţiei The European Nature Trust. "Pentru următorul proiect avem alocată suma de 250.000 euro. Va fi vorba despre deplasarea în zonele rurale cu un autobuz suspendat, pentru a învăţa copiii despre protecţia mediului", a spus acesta, citat de Agerpres. Un joc intitulat Wild Romania ar putea fi lansat pe Facebook.
Paul Lister a adăugat: "România are cele mai largi zone cu natură sălbatică, are munţi, locuri precum Sarmisegetuza. Motivaţia realizării filmului a constat în faptul că am încercat să prezint lucruri pozitive despre România, fie că e vorba de natură, de istorie, de cultură. Toate acestea trebuie conservate şi promovate. Cu siguranţă vom mai realiza filme despre România, pentru că până acum cred că am folosit numai 5% din potenţial. Vom încerca să abordăm şi subiecte legate de educaţie. De asemenea, vom dezvolta un joc în reţeaua socială Facebook numit Forever Wild, un joc asemănător Farmville, dar care va avea ca scop salvarea pădurilor din România. Vom implica tinerii". "Cele 250.000 de hectare neatinse surprinse în filmul nostru sunt ultima rămăşiţă din Europa. Am ales să prezentăm o Românie în afara şabloanelor, iar impactul acestui film va contribui, cu siguranţă, la schimbarea imaginii României", a precizat Charlie Ottley, scriitor şi prezentator.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului va utiliza filmul documentar Wild Carpathia în cadrul evenimentelor de promovare turistică a României.
România participă la cea de-a 32-a ediţie a Târgului de Turism World Travel Market, care se des-făşoară, la Londra, în perioada 7 - 10 noiembrie 2011. Peste 30 de tourope-ratori, hotelieri, organizatori de evenimente şi reprezentanţi ai asociaţiilor de dezvoltare locală prezintă ofertele turistice româneşti, pentru potenţialii parteneri internaţionali.