Producătorul auto japonez Nissan ar putea abandona discuţiile în vederea fuziunii cu rivalul Honda, iar Consiliul de Administraţie de la Nissan urmează să se reunească în viitorul apropiat pentru a decide care sunt paşii următori, a declarat pentru Reuters o sursă din apropierea acestui dosar.
Honda, al doilea mare producător auto japonez, şi Nissan, al treilea constructor auto nipon, au anunţat la finele anului trecut că poartă discuţii pentru a da naştere celui de-al treilea mare producător mondial de automobile, în funcţie de vânzări, consolidându-şi poziţia într-o industrie care se confruntă cu o ameninţare serioasă din partea gigantului chinez BYD şi a altor producători de automobile electrice.
Însă discuţiile dintre cei doi producători niponi au fost complicate de viziunile diferite ale celor două părţi, susţin sursele citate de Reuters. Board-ul Nissan urmează să se reunească în curând pentru a discuta abandonarea discuţiilor după ce Honda a încercat să vadă dacă Nissan ar accepta să devină o subsidiară a Honda, a dezvăluit una dintre surse, adăugând că o astfel de variantă este complet diferită de spiritul de la care au plecat iniţial discuţiile şi care vizau o fuziune între egali.
Aceste noi evoluţii ridică semne de întrebare cu privire la capacitatea Nissan de a depăşi criza în care se află fără ajutor extern. Nissan este în plin plan de restructurare şi vizează disponibilizarea a 9.000 de angajaţi şi reducerea a 20% din capacităţile sale globale.
Honda, companie a cărei valoare de piaţă este de aproape cinci ori mai mare decât cea a Nissan, este din ce în ce mai îngrijorată cu privire la progresele realizate de Nissan cu planul său de restructurare, a adăugat una dintre surse.
Purtătorii de cuvânt ai celor două companii nu au dorit să comenteze dacă discuţiile privind fuziunea s-au terminat dar au precizat că vor face un anunţ la mijlocul lunii februarie, aşa cum se preconiza anterior.
'Informaţiile potrivit cărora Nissan nu a vrut să fie o subsidiară Honda par să evidenţieze faptul că subiectul controlului a fost unul disputat. În condiţiile în care nu a putut dobândi controlul, Honda pare să fii renunţat', spune Christopher Richter, analist la firma de brokeraj CLSA.
Nissan a fost lovit mai dur decât alţi producători auto de tranziţia la automobilele electrice, în contextul în care nu şi-a revenit încă după mai mulţi ani de criză provocată de arestarea şi înlăturarea fostului preşedinte Carlos Ghosn, în 2018.
Discuţiile dintre Nissan şi Honda au coincis cu perturbările provocate de potenţialele tarife impuse de preşedintele SUA, Donald Trump. Tarifele vamale impuse de autorităţile americane la importurile de automobile din Mexic ar fi mult mai dureroase pentru Nissan decât pentru Honda sau Toyota, potrivit analiştilor.
1. Vai de Nissan
(mesaj trimis de anonim în data de 05.02.2025, 10:29)
Si-a băgat Renault coada.
Era o șansă pentru Nissan.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.02.2025, 11:08)
Roller coster pe acțiunile Nissan.