Importatorul mărcii nipone pe piaţa locală, Nissan România, a comercializat, în primul trimestru al acestui an, 418 unităţi, în scădere cu 49% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, când a vândut 818 maşini, a declarat Bianca Niculescu, responsabilul de comunicare al companiei, citată de NewsIn. "Dacă 2009 va fi reflectat prin primele trei luni ale anului, rezultatul final va fi o catastrofă. Ca toţi cei din comerţul cu autovehicule, sperăm ca cea de-a doua jumătate a anului să fie mai bună", a declarat reprezentantul Nissan România.
Cele mai vândute modele Nissan, în 2009, au fost X-Trail, cu 156 unităţi, Pathfinder, cu 76 de unităţi şi Qashqai, cu 63 de unităţi. Compania nu şi-a stabilit nicio cotă de piaţă, anul acesta, din cauza fluctuaţiilor foarte mari de pe piaţa auto.
"În condiţiile unei crize economice extrem de accentuate, noţiunea de cotă de piaţă nu mai are acelaşi sens ca în trecut. Astfel că ea nu face parte, în 2009, din obiectivele noastre. La ora actuală totul este tulbure, planurile noastre de vânzări sunt făcute pe termen foarte scurt, pe maximum trei luni. Ne adaptăm pe fiecare perioadă la cererea clienţilor", a spus Bianca Niculescu.
În 2008, constructorul nipon a avut o cotă de piaţă locală de 1,1%, cu vânzări de 3.536 de vehicule, dintre care 2.705 de autoturisme şi 831 de utilitare. Cel mai vândut segment a fost M1 (clasa C), reprezentat de Tiida, cu 751 de unităţi, şi Qashqai, cu 664 de unităţi.
Pe locul doi în topul vânzărilor Nissan de anul trecut se află segmentul SUV, cu 939 de unităţi. Din clasa compactă, noul X-Trail a fost vândut în 352 de exemplare, iar X-Trail Classic în 74 de exemplare. În clasa medie, Nissan, a fost reprezentat de Pathfinder, cu 452 de autoturisme vândute, şi de Patrol, cu 26 de unităţi. Clasa premium a SUV-urilor a fost reprezentată, în 2008, de Murano, cu 35 de unităţi comercializate.
Anul acesta este pentru Nissan România unul fără investiţii importante, dar şi fără restructurări, toate resursele concentrându-se pe vânzări. Pentru acest lucru, importatorul oferă discount-uri pentru toate modelele, derulând în prezent o campanie care vizează, în principal, modelul Pathfinder, cu o reducere de până la 40%. În plus, pentru a stimula cererea de pe piaţă, compania va lansa anul acesta Pixo, un vehicul din segmentul mini, şi GT-R, un autoturism de segment sport. "Cum nimeni nu ştie când se va termina criza, este imposibil de spus când îşi va reveni piaţa auto. Cu cât mai repede, cu atât mai bine, însă apogeul crizei nu a fost depăşit, iar urmările vor fi vizibile timp de câţiva ani"", a precizat reprezentantul companiei.
Reţeaua de dealeri Nissan cuprinde 23 de concesionari, cel mai recent fiind inaugurat, joi, pe Splaiul Unirii