Constructorul auto japonez Nissan Motor Co Ltd ar putea renunţa la marca Datsun şi la unele produse neprofitabile, urmând să închidă unele linii de asamblare la nivel mondial, în încercarea de a creşte profitabilitatea prin simplificarea operaţiunilor, au declarat pentru Reuters o serie de surse din apropierea acestui dosar.
Cunoscute la nivel intern sub denumirea "plan de relansarea performanţelor", măsurile marchează o schimbare majoră pentru Nissan comparativ cu strategia urmată de fostul lider Carlos Ghosn, care viza ţinte ambiţioase de vânzări în SUA şi alte pieţe importante.
"Avem nevoie de o relansare însă problemele sunt numeroase", a declarat una din surse. O altă sursă a spus că, exceptând China, vor fi analizate toate pieţele unde sunt amplasate uzine Nissan pentru posibile reduceri de capacităţi. Sursa a adăugat însă că nu există planuri privind închiderea completă a unei uzine sau de retragere completă dintr-o ţară.
În cazul SUA, una din cele mai importante pieţe pentru Nissan, noul plan prevede încetarea practicilor destinate majorării cotei de piaţă prin vânzarea de vehicule, la preţuri reduse, către operatorii de flote sau companiile de închirieri de autovehicule, o practică ce a redus profitabilitatea şi a afectat imaginea mărcii Nissan.
"Trebuie să ne îndepărtăm de ceea ce s-a întâmplat în trecut", a mai spus una din surse, adăugând că sub conducerea lui Ghosn, Nissn s-a grăbit să îi atingă obiectivele de vânzări cu orice preţ, ceea ce înseamnă că practic a donat automobile operatorilor de flote.
De asemenea, sursele citate de Reuters susţin că Nissan ar putea să înceteze să mai producă versiuni neprofitabile ale pickup-ului Titan, precum modelul single-cab sau versiunile diesel. În ceea ce priveşte închiderea liniilor de producţie, cel mai probabil vor fi afectate cele de pe pieţele emergente care asamblează automobile marca Datsun şi alte autovehicule mici. Datsun este o marcă relansată sub conducerea lui Ghosn şi destinată pieţelor emergente. Potrivit surselor, Nissan a început să se confrunte cu probleme începând din 2014 când a introdus automobile Datsun ieftine pe pieţe precum Indonezia, India, Rusia şi Africa de Sud, pentru ca ulterior să constate că Datsun a canibalizat vânzările Nissan.