NOI PROTESTE Sindicaliştii acuză un tun imobiliar în "afacerea" Portul Constanţa

ADINA ARDELEANU
Ziarul BURSA #Companii / 28 mai 2014

Sindicaliştii acuză un tun imobiliar în "afacerea" Portul Constanţa

Mircea Burlacu, FNSP: "Nu vrem să ajungem ospătarii lui Mazăre"

Patronatele susţin protestele

Sindicaliştii din Portul Constanţa acuză autorităţile locale că ar dori să dea "un ultim tun imobiliar", prin intenţia Guvernului să transfere un pachet de 13% din acţiunile Portului la Consiliul Local, ne-a declarat Mircea Burlacu, reprezentantul Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare, care a anunţat un nou miting de protest, mâine, în faţa sediului Primăriei şi Prefecturii Constanţa, după alte asemenea manifestaţii, săptămâna trecută.

"Această Companie Naţională «Administraţia Porturilor Maritime» (APMC) este o autoritate care are în subconcesiune de la statul român 4500 de hectare de teren", ne-a declarat domnul Burlacu, adăugând: "Cine are această subconcesiune, are controlul Portului.

Statul nu a rezolvat de 20 de ani problema subconcesiunii domeniului portuar către operatorii economici".

Conform propunerii Guvernului, structura acţionariatului APM, în urma transferului, ar fi: 33% Consiliul Local Constanţa, 33% Ministerul Transporturilor, 20% Fondul Proprietatea şi 14% din acţiuni să fie listate pe Bursă.

În opinia domnului Burlacu, scopul listării la Bursă nu ar fi decât obţinerea unei cotaţii a acţiunilor Portului: "Ulterior, nu îi va împiedica nimeni să tranzacţioneze acţiunile cum vor. Nu poate exista un interes comun între stat şi consiliul local. Cerem ca statul să renunţe la această idee. Dacă vor transparenţă, pot foarte simplu să treacă regulile din legea pieţei de capital în statutul companiei".

Recent, Dan Şova a declarat că a cerut Comisiei Europene să se pronunţe cu privire la intenţia autorităţilor române să transfere un pachet de 13% din Portul Constanţa la administraţia locală. Domnia sa a precizat că, ulterior, se vor începe procedurile pentru obţinerea avizelor din partea Ministerului Finanţelor şi Ministerului Justiţiei.

Cu toate acestea, sindicaliştii nu au renunţat la proteste.

"Nu facem acţiuni de protest după părerile domnului Şova", ne-a spus Mircea Burlacu, adăugând: "Nu ne interesează părerile sale".

Acesta ne-a mai precizat că protestele au şi o altă conotaţie: "Cerem desfiinţarea Republicii Mazăre!".

Domnul Burlacu a luat în râs comparaţia Portului Constanţa cu staţiunea Mamaia, făcută de primarul Constanţei Radu Mazăre.

"Nu vrem ca Portul să ajungă plin de baruri şi fetiţe. Nu vrem să ajungem ospătarii lui Mazăre", ne-a mai declarat sindicalistul.

Săptămâna trecută, primarul Radu Mazăre le-a spus sindicaliştilor că portul nu s-a dezvoltat cum ar fi trebuit în ultimii 24 de ani: "Dacă facem o plimbare prin port şi prin Mamaia constatăm că este o diferenţă enormă de investiţii, dezvoltare, locuri de muncă nou create.

Aveţi temerea că rămâneţi fără locuri de muncă, dar interesul nostru este să creştem locurile de muncă şi investiţiile în port". El a mai spus că administraţia locală nu a avut niciun cuvânt de spus în port după ce a primit 20% în 2008 şi că toate hotărârile referitoare la acesta au fost luate de Ministerul Transporturilor: "Nu am avut niciun cuvânt în port de când avem 20 la sută. Deciziile au fost luate de către Ministerul Transporturilor şi deciziile nu au fost cele mai fericite. Portul trebuia să duduie ca staţiunea Mamaia, unde locurile de muncă au crescut de trei ori şi unde se văd investiţii de la Primărie, fonduri europene, dar şi private. În port a scăzut numărul de investiţii, în Mamaia a crescut. În 2000, când am devenit primar, erau 10.000-12.000 de angajaţi în Mamaia în timpul sezonului, acum sunt 30.000".

Mircea Burlacu ne-a precizat că aşteaptă o reacţie din partea premierului Victor Ponta: "Aşteptăm de la Victor Ponta, pentru că el este şeful Guvernului, cel care are în mână destinele noastre, să ne cheme la o discuţie. Probabil că fuge de argumentele noastre. Altfel, nu văd de ce nu se întâlneşte cu noi, deşi am cerut acest lucru de nenumărate ori".

Protestele FNSP, care face parte din Blocului Naţional Sindical, sunt susţinuţi şi de Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" Constanţa.

Operatorii portuari reuniţi în această organizaţie patronală reprezintă peste 95% din cifra de afaceri a tuturor operatorilor portuari, potrivit unui comunicat de presă transmis ieri.

Organizaţia "Operatorul Portuar" precizează că reuneşte 33 de companii care îşi desfăşoară activitatea pe domeniul portuar, care au 6.002 salariaţi, reprezentând un procent de peste 60% din numărul total de persoane angajate pe domeniul portuar.

Potrivit comunicatului, companiile membre ale Organizaţiei Patronale, prin activitatea desfăşurată, contribuie cu peste 85% la veniturile Administraţiei Portului Constanţa (CN APM), iar contribuţia la bugetul local este de circa 2.000.000 euro în 3 ani (2011-2013), ceea ce reprezintă aproximativ 30% din acesta, în timp ce contribuţia la bugetul de stat este de 45.000.000 euro în trei ani (2011-2013).

Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) reuneşte 26 de sindicate ale lucrătorilor din porturile comerciale româneşti şi din serviciile conexe acestora, fiind singura organizaţie ce deţine statut de reprezentativitate într-un sector cu peste 40.000 de salariaţi.

În prezent, Ministerul Transporturilor este acţionar majoritar la Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, cu 60 la sută din acţiuni, Fondul Proprietatea deţine 20 de procente şi tot 20 de procente are şi Consiliul Local Municipal.

Între membrii Organizaţiei "Operatorul Portuar", se numără: Socep, Comvex, Chimpex, Minmetal, North Star Shipping, TTS Operator, European Metal Services, Schenker Romtrans, Constanta South Container Terminal, Oil Terminal, Coremar, Phoenix, Decirom, Rotrac, Kronospan Zona Libera Constanta, United Shipping Agency, Octogon Gas & Logistics, Silotrans, Grup Servicii Petroliere, Niva Prodcom, Umex, Romcargo Maritme, Idu Shipping & Services, Geomar Stevedorning Co, Grup Servicii Petroliere Shipyard, Prodive Services Management, Romned Port Operator, Nord Marine, Maritime Pilot, APM Terminals Romania.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Ce porcarie este asta?. Portul Constanta este corupt pana in maduva oaselor iar cine a incercat sa faca un import prin portul Constanta stie la ce nivel de hotie si nemernicie s-a ajuns. Cunosc oameni care aduc marfa prin Rotterdam doar ca sa scape de santajul acestor nemernici. In rest nici o surpriza crima organizata genereaza fonduri uriase care pot plati presa sa scrie ca portul a fost dat lui Mazare cand de fapt un pachet de control se da Primariei Constanta cum de altfel este si normal. Uitati-va cine striga hotul si veti vedea cine a furat in ultimii 20 de ani!

    Valoarea portului Constanta ca investite este de multe milliarde de euro si apartine patrimoniului national si nu poate fi pusa la dispozitia unui

    primar excentric. In realitate portul este subutilizat intrucat capacitatea sa a fost stabilita pentru fluxurile de marfuri dinainte de 1990. Portul este mentinut in stare functionala practic cu ajutorul 

    statului caci nu poate finanta din profit lucrarile de mentinere a infrastructurii. Este in present sigura sursa consistenta de locuri de munca pentru Constanta si zona limitrofa.Deruleaza o cota semnificativa a exporturilor si importurilor tarii. Nu se pot majora tarifele de operare ale portului intrucat exista o concurenta puternica a porturilor din Bulgaria

    si Ukraina. Este deci un domeniu strategic al statului Roman si nu poate fi praduit cum se intentioneaza. 

    1. "Strategic" este umbrela care a protejat cele mai crunte furturi post decembriste. Orice domeniu decretat strategic a fost devalizat crunt de indata ce a fost ascuns opiniei publice. Nu demult au fost "stategice" Petrom-ul, CFR-ul, Hidroelectrica, CEC-ul, etc. Portul trbuie sa deserveasca exportatorii si importatorii romani nu pe cei care au pus mana pe port si il tot mulg de zeci de ani. La vedere baieti ca nu este nimic strategic intr-un port comercial. Nu mai tine. Lumea a inceput sa vada porturi in alte tari si sa vada ca lucrurile merg si fara spaga la orice pas. In favoarea exportatorilor ar fi sa privatizeze portul si sa fie chemati sa il ia niste nemti sau niste olandezi. Lasatai prostia asta cu strategicul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb