Elevii care îşi derulează perioada de practică în Centrul de Formare din Schaeffler România continuă şi în 2021 cursurile în mediul online, unde au şansa să-şi dezvolte abilităţile profesionale şi de la distanţă, prin intermediul platformelor interactive propuse de trainericare oferă chiar şi condiţii simulate de practică, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Elevii şcolii profesionale şi şcoala online
Odată cu noile măsuri de protecţie luate la nivel naţional, activitatea didactică a trecut în mediul online. Pentru elevii Campusului Tehnic Braşov (CTB) totul a devenit o provocare, căci "normalul" cu care erau obişnuiţi a dispărut. Dar, iată că timpul a dovedit-o şi se poate, o meserie se poate învăţa şi online.
Pasul 1: adaptarea la noul format de învăţare
Formatorii din Centrul de Formare Profesională (CFP) din Schaeffler România şi-au adaptat planificarea întregului an şcolar şi au căutat continuu modalităţi de predare şi de dezvoltare a cunoştinţelor şi abilităţilor elevilor, prin intermediul platformelor digitale. Înainte însă de orice, i-au pregătit pe elevi pentru "noul normal" şi adaptarea la noul format de învăţare: utilizarea corectă a dispozitivelor (telefon / tabletă), le-au oferit sprijin în ceea ce priveşte conectarea uşoară la reţea, dar şi cum pot accesa cât mai simplu platformele necesare, de acasă.
Pasul 2:utilizarea noilor tehnologii - de data aceasta de acasă
Pe lângă partea teoretică a cursurilor, unde elevii învaţă noile tematici pe baza anumitor tutoriale online, realizate pas cu pas de formatori, când vine vorba de practică, lucrurile devin şi mai atrăgătoare. Fiecare elev are şansa să lucreze pe un simulator tehnic, care a fost identificat de traineri în această perioadă şi care redă unu la unu utilajul pe care elevii îl cunosc din Centru. Simulatorul este bine reprezentat, având aceleaşi caracteristici ca maşina reală, astfel elevii au ocazia să înveţe prin eroare, fiind eliminate riscurile de deformare a pieselor sau chiar cele fizice, de accidentare.
De asemenea, pe lângă acest simulator, instructorii mai utilizează şi alte aplicaţii digitale, precum sunt cele de măsurări electrice, cele de acţionări pneumatice / electropneumatice şi electronică digitală sau cele ce redau utilizarea AMC-uri (şubler, micrometru, cale plan paralele)cu scopul de a-i familiariza şi mai mult pe copii cu adevăratele unelte şi mecanisme pe care le vor utiliza în activitatea lor profesională.
Pasul 3: despre dezvoltare profesională şi personală
Dezvoltarea profesională a elevilor este o prioritate pentru SchaefflerRomânia, dar dincolo de asta şi dezvoltarea personală şi oferirea de sprijin în depăşirea anumitor situaţii mai dificile, pe care elevii le întâmpină în acest context, îi transformă pe instructorii din CFP, din profesori în mentori. Pentru a menţine contactul cât mai deschis şi apropiat cu toţi elevii, chiar şi de la distanţă şi pe final de semestru în 2021, echipa CFP apelează la acţiuni de dezvoltare personală, menite să contribuie la creşterea stimei de sine, creşterea încrederii în propriile forţe şi dezvoltarea de abilităţi de comunicare, inclusiv în mediul digital.