PepsiCo, Inc. (NASDAQ:PEP) a publicat astăzi primul său Raport de mediu, social şi guvernanţă (ESG) de la lansarea PepsiCo Positive (pep+), o transformare strategică totală, care are în centru sustenabilitatea, capitalul uman şi modul în care compania îşi va sprijini creşterea prin dezvoltarea la nivel global, conform unui comunicat remis redacţiei. Raportul ESG 2021 - o evoluţie faţă de Rapoartele de sustenabilitate anterioare ale PepsiCo - subliniază modul în care compania îşi valorifică mărcile, oamenii şi amploarea pentru susţinerea schimbărilor pozitive pentru planetă şi oameni. De asemenea, raportul evidenţiază progresele înregistrate de companie în ceea ce priveşte angajamentele ambiţioase pep+.
Potrivit sursei citate, pep+ ghidează fiecare parte a businessului PepsiCo, iar Raportul ESG 2021 detaliază progresul iniţial şi exemplele din lumea reală pe trei piloni - Agricultura pozitivă, Lanţul valoric pozitiv şi Alegeri pozitive. Cele mai importante acţiuni includ:
Agricultura pozitivă
Susţinerea răspândirii adoptării practicilor agricole regenerabile pe o suprafaţă de peste 345.000 de acri (139.000 hectare) - arată progresul către obiectivul PepsiCo de şapte milioane de acri (2,8 milioane hectare), reprezentând amprenta agricolă PepsiCo, până în 2030.
Sprijinirea îmbunătăţirii mijloacelor de trai ale fermierilor şi comunităţilor rurale prin iniţiative precum: parteneriatul USAID de 20 de milioane de dolari pentru a dezvolta întreprinderi conduse de femei şi Next Generation Agriculture Fund în valoare de 2 milioane de dolari cu Banca Inter-Americană de Dezvoltare (IADB), pentru a demonstra impactul soluţiilor inteligente din perspectiva genului de-a lungul lanţurilor noastre de aprovizionare agricole din Republica Dominicană, Ecuador şi Guatemala. Aceste programe marchează o primă acţiune către un nou obiectiv pep+ de a îmbunătăţi mijloacele de trai a peste 250.000 de oameni din lanţul de aprovizionare agricol şi din comunităţile PepsiCo, inclusiv prin abilitarea economică a femeilor, subliniază sursa citată.
Lanţul valoric pozitiv
Reducerea emisiilor pentru Obiectivul 1 şi 2 (Scope 1 şi 2) cu 25% faţă de o valoare de referinţă din 2015, peste 70% din necesarul global de energie electrică în operaţiuni directe fiind acum acoperit din surse regenerabile. În 2021, emisiile pentru Obiectivul 3 (Scope 3) - care reprezintă 93% din emisiile companiei - au crescut cu 5% faţă de valoarea de referinţă din 2015, în mare parte în urma creşterii fără precedent a businessului.
Îmbunătăţirea eficienţei operaţionale în utilizarea apei cu 18% în zonele cu risc ridicat de siguranţă a apei, faţă de o valoare de referinţă din 2015, cu o ţintă de 25% până în 2025 şi reumplerea a 34% din apa utilizată în operaţiuni în bazinele hidrografice locale în 2021 - mai mult de 6,1 miliarde de litri de apă. În plus, PepsiCo a continuat să promoveze accesul la apă potabilă sigură la nivel global pentru mai mult de 68 de milioane de oameni din 2006, plasând compania mai departe de jumătatea drumului către obiectivul său pentru 2030 de 100 de milioane de oameni, subliniază sursa citată.
În S.U.A., reprezentarea managerilor de culoare a crescut la 8,3% şi reprezentarea managerială hispanică la 9,5%, obiectivele noastre fiind de 10% până în 2025 pentru fiecare. În acelaşi timp, 43% din rolurile manageriale sunt ocupate de femei, obiectivul nostru fiind de 50% până în 2025 la nivel global.
Alegeri Pozitive
Cu patru ani înainte de termen, în 2021, PepsiCo şi-a atins obiectivul de reducere cu 75% a grăsimilor saturate din portofoliul său de produse alimentare care nu depăşesc 1,1 grame de grăsimi saturate la 100 de calorii. În plus, 53% din volumul portofoliului de băuturi al PepsiCo are acum mai puţin de 100 de calorii din zaharuri adăugate per porţie de 12 uncii (340 de grame), iar 66% din volumul portofoliului de produse alimentare nu depăşeşte 1,3 miligrame de sodiu per calorie.
"Angajamentul şi demersurile PepsiCo de a crea un sistem alimentar mai sustenabil şi mai rezistent sunt de neclintit şi suntem mândri de progresele pe care le-am făcut în 2021 în direcţia noilor noastre obiective actualizate pep+", a declarat Jim Andrew, Chief Sustainability Officer, PepsiCo. "Scopul nostru este să ne decuplăm astfel încât businessul nostru să poată creşte sustenabil, în timp ce reducem impactul asupra mediului. Mai este mult de făcut şi nu o putem face singuri, aşa că noi - împreună cu partenerii noştri din lanţul valoric, comunităţile, ONG-urile şi reprezentanţii guvernelor - vom continua să investim în acţiuni, inovare şi parteneriate care ne permit tuturor să construim un viitor mai sustenabil."
Raportul digital ESG 2021 a fost conceput pentru a se conecta perfect cu subiectele ESG A-Z ale PepsiCo, o analiză perenă a abordării şi progresului PepsiCo pentru aproximativ 50 de subiecte legate de sustenabilitate. În plus faţă de transparenţa continuă în raportare, PepsiCo va continua să publice anual Raportul ESG, se mai arată în comunicat.