Munch, aplicaţia care ajută la reducerea risipei alimentare, anunţă că pe perioada celor trei luni de vară, numărul clienţilor a crescut cu aproape 80% comparativ cu lunile anterioare (martie - mai), semn că din ce în ce mai mulţi consumatori au descoperit şi adoptat platforma, contribuind la reducerea risipei alimentare şi economisind bani, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În această perioadă, Munch a salvat peste 2 tone de mâncare, din care aproape un sfert provine de la restaurante etnice asiatice cu care aplicaţia colaborează.
Clienţii Munch interesaţi de restaurantele etnice
23% dintre clienţii Munch au ales restaurante cu specific oriental, asiatic, indian, nepalez, pakistanez, libanez, srilankez, persan, turcesc şi chinezesc. Felurile de mâncare preferate au fost meniurile complete (specific/vegan/vegetarian), produsele de cofetărie şi patiserie (knafeh/kunefe), kottu (specific Sri Lanka) şi paratha tikka (specific indian-pakistanez).
"Vara aceasta am observat că diversitatea culinară este apreciată de clienţii noştri, care au ales din ce în ce mai des restaurantele cu specific etnic. Prin Munch, nu doar că reuşim să reducem risipa alimentară, dar le oferim şi oportunitatea de a descoperi arome autentice din întreaga lume, la preţuri accesibile", a declarat Alexandru Ţurcanu, Country Manager Munch România.
În ceea ce priveşte mâncarea convenţională, în aceste trei luni de vară, pizza a fost de departe alegerea preferată a clienţilor, ocupând primul loc cu o mare diferenţă faţă de alte feluri de mâncare. Pe locurile următoare s-au clasat meniurile complete (fel principal şi felul doi), deserturile (felii de tort, prăjituri, bezele, knafehuri, tarte, gogoşi), pokeurile (atât cu carne, cât şi vegan) şi burgerii (de vită sau de pui).
De la lansarea oficială pe piaţă, Munch a ajuns la 141 parteneri, 213 locaţii, a salvat peste 3,6 tone de mâncare, iar aplicaţia Munch a fost descărcată de peste 31.500 de ori. Aproximativ 70% dintre clienţi sunt femei, 42% dintre clienţi au între 24-35 de ani, iar cel mai activ sector, atât din punct de vedere al numărului de clienţi, cât şi al numărului de parteneri, este Sectorul 1 din Bucureşti.
Clienţii pot achiziţiona produse alimentare de la restaurantele şi magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 - 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal de la locaţia selectată în intervalul orar afişat.
În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.