Piaţa noastră evoluează ceva mai rapid către notebook-uri decât pieţele mature din vestul Europei, este de părere Mihai Cârstea, product manager "Toshiba" la "Scop Computers". Domnia sa estimează că numărul notebook-urilor vândute anual îl va depăşi pe cel al desktop-urilor în 2010 sau cel mai târziu 2011. Ca preţuri, tendinţa este evident descendentă, dar ritmul scăderii deja începe să se atenueze, mai atrage atenţia Mihai Cârstea.
Cu toate că sub-notebook-urile sunt în mare vogă, domnul Cârstea nu crede că sub-notebook-urile vor înlocui laptop-urile clasice. "De fapt, suprapunerea între cele două pieţe este foarte mică. Sub-notebook-urile şi-au creat propriul segment de piaţă.", afirmă Mihai Cârstea.
În ceea ce priveşte spinoasa problemă a service-ului asigurat de multinaţionale produselor aflate în perioada de garanţie, domnul Cârstea ne spune că garanţia pentru laptop-urile Toshiba este asigurată în acest moment prin sistemul "pick-up and return". Practic, clientul sună la un număr verde, laptop-ul îi este ridicat de la adresa indicată, reparat şi apoi returnat pe aceeaşi cale.
"Stocul de piese de schimb variază în funcţie de sell-out-ul perioadei anterioare, nu este ceva fix, ci mai degrabă legat strict de nevoile previzionate. În acest moment un termen mediu de rezolvare a problemelor de service este de 7 zile", subliniază domnul Cârstea.
Termenul legal de reparaţie este de 10% din termenul de garanţie, adică, în cazul laptop-urilor Toshiba de 70 de zile. Mihai Cârstea afirmă că până în acest moment nu s-a întâmplat niciodată să fie depăşit termenul, indiferent de situaţie. "În orice caz, dacă aşa ceva se întâmplă produsul se schimbă", susţine domnul Cârstea.
Toshiba a lansat recent o nouă linie de notebook-uri ale cărei argumente sunt destul de numeroase, spune Mihai Cârstea. Din punct de vedere al securităţii datelor noua gamă aduce prima tehnologie de face-recognition funcţională.