Ministerul Educaţiei a decis în mod oficial ca elevii să aibă mai puţine teme pentru acasă. La lungul şir de măsuri reformatoare luate în ultimii 26 de ani se aliniază şi aceasta. Până acum, efectele transformărilor au fost vizibile de la un an la altul, iar toate intenţiile bune nu au făcut altceva decât să paveze drumuk spre acest "iad" în care se transformă sistemul de educaţie. Cum ordinul legat de timpul alocat de elevi pentru temele de acasă nu prevede şi măsuri punitive în cazul în care este încălcat, bucuria elevilor va fi de scurtă durată.
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a precizat că, pentru învăţământul primar, timpul pe care trebuie să îl petreacă un elev făcând teme nu trebuie să depăşească o oră, iar la gimnaziu, două ore. În vacanţele elevilor din ciclurile primar şi gimnazial nu se mai trasează niciun fel de sarcină şcolară. Temele vor fi diferenţiate: obligatorii şi suplimentare, cea obligatorie este de nivel mediu şi pentru toţi elevii, iar cealaltă, individuală şi diferenţiată. Pe reţelele de socializare, elevii se plâng că această decizie nu rezolvă cu nimic lucrurile, existând cazuri în care, mai nou, profesorii dau acelaşi volum de teme pentru acasă ca şi până acum, dar vin şi cu precizări de genul: "Le puteţi rezolva în 30 de minute, dacă sunteţi foarte bine pregătiţi, dacă nu, staţi cu orele pe ele, dar nu e vina noastră". Pe de altă, parte profesorii se plâng că programele sunt foarte încărcate, manualele la fel şi tocmai de aceea se ajunge la situaţia în care elevii sunt obligaţi să parcurgă o parte din materie acasă.
Ministrul Mircea Dumitru a anunţat că ordinul privind temele elevilor a fost semnat: "Ordinul este semnat. A fost o mică confuzie în spaţiul public, pentru că ordinul nu este încă postat pe site-ul ministerului, dar ordinul este semnat de săptămâna trecută, chiar înainte de mica vacanţă pe care am avut-o înainte de 1 decembrie. Am primit foarte multe mesaje, unele dintre ele de susţinere, de încurajare, alte persoane socotind că nu a fost decât o intenţie a noastră de a ajunge la acest ordin, o intenţie care nu a fost finalizată tocmai pentru că au fost şi voci critice care s-au ridicat împotriva acestui gen de reglementare, au apărut articole, pe bloguri, pe Facebook, tot felul de intervenţii. Ei bine, părinţii ne-au scris oarecum îngrijoraţi, crezând că am renunţat la această idee şi că de fapt am vrut să testez cum stau lucrurile şi că am spus ceva care nu corespunde realităţii. Nu, ordinul există şi ordinul a fost semnat ".
Ministrul a făcut, în direct la RFI, o precizare esenţială, ordinul nu are caracter punitiv, aşa că este evident că va fi respectat doar de cadrele didactice care doresc acest lucru: "Nu este un ordin care să aibă caracter punitiv, adică să fie nevoie să fie asociat şi unor sancţiuni, pentru că ordinul nu este respectat. Pornim de la o idee care are o foarte bună argumentare în momentul de faţă care vine din partea psihologilor care se ocupă de educaţie şi de dezvoltarea copilului (...). Şi putem vedea că specialişti din diverse zone culturale, nu vorbim numai de Europa, ci şi de SUA, de Asia, atrag atenţia asupra pericolului pe care îl reprezintă supraîncărcarea cu teme şi cu activităţi şcolare, care sunt obligatorii pentru copil în afara programului şcolar obişnuit. Eu vreau să întreb pe toată lumea dacă socoteşte că este normal ca o persoană să lucreze în medie pe zi opt ore, să nu lucreze mai mult de opt ore. Ăsta este un drept pe care ni l-am câştigat cu toţii şi oamenii maturi. Şi atunci să vedem ce se întâmplă în şcoli şi în mod specific în şcoala românească. Un elev sau o elevă care poate să stea la şcoală patru sau cinci ore se întâmplă să mai aibă teme obligatorii acasă, care nu fac altceva decât să prelungească ceea ce au făcut în acele patru-cinci ore la şcoală, mai stau încă cinci-şase ore peste program. Deci ajung să stea 10-12 ore în fiecare zi şi să se concentreze numai asupra unor sarcini şcolare care se presupune că ar trebui făcute în primul rând la oră, în clasă, în şcoală, împreună cu profesorul şi nu acasă cu un meditator sau cu părintele".
Fără modificări esenţiale în ceea ce priveşte programa, ordinul acesta, în cazul în care va fi respectat, nu va face decât să îngroaşe rândurile elevilor slab pregătiţi, care se vor trezi cu lacune mari înaintea unor examene importante.
1. Ministru t amp
(mesaj trimis de R în data de 08.12.2016, 02:13)
Asa e. mai bine sa nu mai aiba teme deloc. Sa stea aiurea acasa si sa se uite pe internet la tot felul de tampenii. Apoi sa aiba pretentia sa ajunga la facultate (ca toti sunte eminenti in tara asta) analfabeti, fara pic de educatie morala, civica, normala. niste epave asa cum sunt deja. Temele au un singur rost: sa ii tina ocupati!!!!!!!!!!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 20.12.2008, 03:51)
Găse?ti tu ca părinte o altă ocupa?ie pt copilul tau, nu trebuie sa stea pe tabletă sau la calculator încontinuu, po?i să îi ară?i că internetul se foloseste ?i la altceva. Sa îsi pregătească lec?iile cu ajutorul acestuia. E mai greu la început dar in câteva luni vei reu?i. Succes
1.2. Nu va suparati, dar... (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de Prostu satului în data de 08.12.2016, 09:22)
... "Sa îsi pregătească lec?iile cu ajutorul [Internetului]." nu inseamna tot lectii, tot munca (pentru) acasa?
2. Sau sa te uiti la pornografie ...
(mesaj trimis de anonim în data de 08.12.2016, 15:26)
DE PROASTA CALITATE !
femei urate, barbati idioti si cretini, scenarii de "filme" imbecile !
Nu mai are nimeni rabdare, in domeniul asta, sa faca o minima educatie a creativitatii, era un papagal pe vremuri la tv, ce vorbea despre primele relatii... Reviste IDIOATE pe tarabe, sclipiciuri aiurea, ZERO BARAT !!!