OMV Petrom a implementat semnătura electronică pentru contractele de carburanţi pentru clienţii persoane juridice, astfel că procedurile vor fi complet digitalizate, se arată într-un comunicat al companiei, relatează Agerpres.
"Semnarea electronică a contractelor, în format digital, fără a mai fi necesară trimiterea lor prin poştă ne permite să reducem timpul de contractare de până la 20 de zile, la o singura zi. În plus, eliminarea documentelor pe hârtie contribuie la reducerea impactului asupra mediului şi aduce economii de costuri cu tipărirea şi transmiterea documentelor", a declarat Adrian Nicolaescu, VP Product Supply & Sales East, citat în comunicat.
Astfel, circa 32.000 de kilograme de lemn şi 700.000 de litri de apă pot fi economisiţi anual, prin reducerea cantităţii de hârtie folosită în semnarea şi derularea contractelor.
Soluţia de semnătură electronică este furnizată de DocuSign, cea mai cunoscută companie din domeniu la nivel global şi a fost implementată în OMV Petrom din vară. Semnătura completează gama de servicii digitate pentru clienţii de carburanţi persoane juridice, alături de facturile electronice şi platformele online dedicate.
Serviciile de facturare electronică pentru clienţii persoane juridice ai OMV Petrom, pe segmentul carburanţi sunt disponibile încă din 2013. În prezent circa 90% dintre clienţi folosesc acest sistem, eliminându-se necesitatea tipăririi, transmiterii şi arhivării în format fizic a documentelor.
De asemenea, clienţii persoane juridice au la dispoziţie platforme online dedicate. De exemplu, clienţii care achiziţionează carburanţi angro pot iniţia comenzi online prin intermediul platformei Business Portal şi sunt notificaţi cu privire la statusul acestora prin e-mail şi SMS. Iar companiile care administrează flote auto şi utilizează cardurile de carburanţi OMV şi Petrom au la dispoziţie o platforma dedicată - Fleet Online Service, care permite monitorizarea consumului şi gestionarea portofoliului de carduri.
Tehnologia şi inovaţia fac parte dintre factorii cheie care stau la baza implementării strategiei OMV Petrom. Compania se concentrează pe soluţii de digitalizare în toate domeniile în care activează, de la digitalizarea zăcămintelor de petrol şi gaze sau informatizarea proceselor interne, la furnizarea de soluţii rentabile clienţilor de carburanţi, gaze şi electricitate.