În ultimele 3 luni, confruntate cu criza pandemică, operaţiunile Digi Communications în România, Spania şi Ungaria, trei din cele patru pieţe pe care este prezent grupul, s-au concentrat pe: avansul tehnologic, furnizarea de servicii de calitate clienţilor, la acelaşi nivel ca înainte de starea de urgenţă, consolidarea cotei de piaţă şi optimizarea mixului de vânzare.
Digi România s-a menţinut în poziţia de lider al pieţei portabilităţii, care a coborât de la 83.400 de numere portate (telefonie fixă şi mobilă) în ultima lună fără restricţii, respectiv februarie 2020, la cel mai scăzut nivel, 38.341 de numere portate, în aprilie 2020. În luna mai, segmentul de portabilitate şi-a recăpătat ritmul de creştere, cu 58.117 de numere portate. Reţelele de telefonie mobilă şi fixă ale Digi şi-au păstrat poziţia de top ca principalele destinaţii de portabilitate, obţinând 40% din piaţa totală de portabilitate în martie, 38% în aprilie şi 45% în mai• . Începând cu 1 ianuarie 2020 şi până la 31 mai 2020, Digi a portat 134.426 de numere de telefonie mobilă şi 9.865 de numere de telefonie fixă.
Canalele de vânzare complementare au contribuit la o poziţie stabilă a pieţei în timpul pandemiei. Campaniile de marketing online şi optimizarea canalului de vânzare online digiromania.ro au susţinut creşterea comenzilor online (+ 121%, între 1 martie - 31 mai 2020, faţă de aceeaşi perioadă din 2019).
În luna mai, Autoritatea Naţională de Management şi Reglementare în Comunicaţii din România (ANCOM) a publicat un studiu despre piaţa telecomunicaţiilor în anul 2019. Conform datelor prezentate de autoritatea de reglementare română, Digi România a fost liderul segmentului de cablu TV (cota de piaţă de 53%), urmată de Grupul Telekom cu 17% şi de restul furnizorilor (30%). În ce priveşte numărul de conexiuni la internet fix la sfârşitul lui 2019, Digi a avut o cotă de piaţă de 53%, urmată de Grupul Telekom cu o cotă de piaţă de 21% şi de restul furnizorilor (26%). Conform aceleiaşi surse, Digi a fost al doilea furnizor de servicii de telefonie fixă, cu o cotă de piaţă de 35% (numărul total de abonaţi), în timp ce Telekom Group este liderul segmentului (40% cotă de piaţă).
Digi Spania a experimentat în mai 2020 o lună de revenire în forţă, cu mai mult de 10.700 de portabilităţi nete. Sucursala a continuat să fie al doilea cel mai performant operator mobil pe piaţa spaniolă, din punct de vedere al portabilităţii nete; distribuţia a fost reluată pe tot cuprinsul Spaniei, inclusiv activităţile de vânzare în centrele comerciale din Madrid. La 31 martie 2020, Digi Spania a atins 2,019 milioane de unităţi generatoare de venituri (RGU) pe segmentul de comunicaţii mobile.
"După perioada de carantină, vedem că activităţile de vânzări revin la normal. Am depăşit 10.000 de numere portate în reţeaua de telefonie mobilă net în mai, suntem al doilea cel mai performant operator de telefonie mobilă de pe piaţă şi ne recuperăm tendinţa de creştere pentru T2", a declarat Marius Vărzaru, director general Digi Spania.
În Ungaria, Digi şi-a menţinut poziţia pe piaţă, pe segmentul de comunicaţii electronice fixe, fiind al doilea furnizor de pay-tv (televiziune prin cablu şi servicii DTH) în ceea ce priveşte cota de piaţă (29%, în aprilie 2020), potrivit Autorităţii Naţionale pentru Media şi Info-Comunicaţii din Ungaria (NMHH). Aceeaşi sursă a indicat Digi Ungaria ca fiind al doilea furnizor de servicii de internet fix (cota de piaţă de 24%) şi furnizor de servicii de telefonie fixă (22%), la sfârşitul lunii aprilie 2020.
Filiala Digi din această ţară a continuat să dezvolte reţeaua de voce şi date mobile, după ce a lansat serviciile de telefonie mobilă în 2019 şi a ajuns să deţină 122.000 de unităţi generatoare de venituri (RGU) la 31 martie 2020, pe acest segment.
Angajament pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii şi a serviciilor sociale pentru comunităţi
Primele loturi de echipamente medicale, destinate mai ales unităţilor de terapie intensivă, donate de Digi spitalelor COVID-19 din marile oraşe româneşti au fost livrate acestora în a doua jumătate a lunii mai, ca parte a unei sponsorizării de 1,7 milioane EUR pentru sistemul de sănătate publică din această ţară. Donaţia constă în 60 de ventilatoare mecanice şi accesorii pentru secţiile ATI, iar restul echipamentelor sunt programate pentru livrare în iunie şi iulie, conform calendarului propus de furnizori.
Alte două proiecte de responsabilitate socială corporativă au oferit dispozitive inteligente şi servicii de date mobile pentru 70 de elevi din comunităţi defavorizate din estul ţării, facilitându-le astfel accesul la educaţia online. În perioada verii, ca parte a efortului naţional de pregătire a sistemului de învăţământ pentru următorul an şcolar, compania va dona 1.000 de tablete şi servicii de conectivitate şcolilor din zone rurale şi elevilor din familii dezavantajate.
În Spania, ca parte a acţiunilor noastre de responsabilitate socială corporativă, operatorul a colaborat în mai multe acţiuni cu spitale şi ONG-uri pentru a ajuta oamenii şi familiile aflate în nevoie în diverse oraşe şi a donat 125.000 de euro Crucii Roşii Spania, pentru livrarea de alimente persoanelor afectate de COVID-19 din regiunea Madrid. De asemenea, Digi Spania a sprijinit mai multe micro-iniţiative din toată ţara, donând peste 600 de carduri DIGI SIM pentru servicii de date mobile şi 200 de tablete în beneficiul diferitelor ONG-uri şi spitale.