Printre puzderia de breaking- news-uri care ne defilează zilnic prin faţa ecranelor unul ar putea suna aşa: azi, un copil de 14 ani a înjunghiat în parc un alt copil. Copilul rănit este internat la Budimex, să sperăm că trece cu bine peste traumă, copilul agresor era investigat, iniţial, de Secţia 15 Poliţie.
Majoritatea vom da din cap, vom plescăi din buze, ne vom aminti că am mai auzit câte ceva despre bulling şi vom merge să ne vedem de treburi. Time is money, viaţa e grea. Totuşi, există şi o poveste în spatele acestei întâmplări, o poveste în care poate că unii se vor recunoaşte în rolurile actorilor secundari.
Sunt părintele unui copil de clasa a VII-a, clasă terorizată de un copil-problemă, copilul agresor din ştirea de mai sus. Indisciplină constantă la ore, hărţuirea colegilor, lovirea unora din ei a crescut progresiv până când, dintr-un copil cu comportament anti-social, elevul-problemă a devenit un copil cu un comportament extrem de violent, până la a pune în pericol viaţa celor din jur. Nu era vorba numai de bătăi şi îmbrânceli, era vorba de cuţit adus la şcoală pentru a-şi ameninţa colegii, de o bordură aruncată în capul unui coleg (din fericire atunci a intervenit...dacă va aşteptaţi că vreo autoritate a statului să fi intervenit vă dezamăgesc, a intervenit doar o glugă mai groasă).
Ei bine, părinţii se strâng, discută, caută soluţii. Prima e sesizată conducerea Şcolii 189. Previzibil, nu se pot face multe lucuri, nu există pârghii, greaua moştenire etc.
Iniţial, conducerea şcolii promite că elevul în cauză ar putea fi suspendat pe 5 zile la fiecare faptă mai gravă, dar nu face mai nimic, nu îl trimite măcar în online, elevul promovează şi clasa cu notă de trecere la purtare pentru că, elev-problemă fiiind, ar fi păcat să mai rămână un an în plus la şcoala respectivă. Iar pentru colegii lui - da, aici e o problemă, dar poate se obişnuiesc şi ei - doi ani trec repede şi scapă.
Părinţii care dispun de înregistrări şi filmări video cu agresiunile copilului-problemă merg la Poliţie. Ancheta e în curs, aşteptăm (mă rog, poate lista victimelor nu creşte prea mult până la un rezultat).
Este sesizată şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 4, care trimite un răspuns în doi peri, cum că a făcut o evaluare a situaţiei şi că se va implica în consilierea tututor părţilor implicate, dar că responsabilitatea implementării măsurilor sugerate revine aparţinătorilor legali. "Rezultatele evaluării au fost trimise Secţiei 15 Poliţie în vederea dispunerii măsurilor necesare, precum şi Şcolii Gimnaziale nr. 189, pentru sprijinirea, pe de o parte a copilului în cauză şi, pe de altă parte, pentru identificarea riscului la care sunt supuşi alţi copii", este mesajul aproape optimist cu care se încheie adresa semnată din partea DGASPCS4 de directorul general adjunct Viviana Anghel şi şeful de serviciu Alina Dumitrache la începutul lunii august. Cu alte cuvinte, în timpul vacanţei de vară s-a trimis un raport şcolii pentru sprijinirea copilului şi identificarea riscurilor cu care se confruntau ceilalţi copii.
Nimic despre extragerea unui copil cu probleme din colectivul pe care îl pune în pericol (există informaţia, deocamdată neconfirmată din mai multe surse, că respectivul copil are un dosar la Spitalul Obregia şi un tratament recomandat) şi internarea lui într-un centru specializat, cu sau fără acordul părinţilor care ar putea fi decăzuţi din drepturi dacă se opun.
Şi în această atmosferă de lucru intens şi analizare amplă de soluţii posibile pentru prezent şi viitor, apare primul copil înjunghiat. Repet, nu e un caz apărut din senin pe fondul unei porniri spre bulling a unui copil mai zvăpăiat, e prima tentativă de omor din partea unui copil care venea cu briceagul la şcoală şi îşi ameninţa colegii, asta după ce o agresiune similară se oprise în mod norocos în gluga victimei.
Dar, de ce să ne grăbim? Toate pistele trebuie analizate, toate soluţiile cântărite atent, copilul agresor poate e o victimă la rândul său, iar schimbările bruşte îl pot bulversa. Eu zic că o primă crimă ar fi o ştachetă ridicată cam sus, abia după primul copil mort autorităţile pot avea o imagine mai bună de ansamblu, după al doilea deces ar putea fi mobilizate şi resursele, iar după al treilea da, după al treilea ar fi cazul să se intervină în forţă, cu toată puterea recunoscută a statului, ăsta e un reper mai bun.
Mă rog, în calitate de părinţi, poate ar fi cazul să angajăm câte un bodyguard la 3-4 copii până avem toate procedurile puse la punct, să fim măcar o Românie bine păzită dacă tot am devenit repede una educată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 09:22)
Agresorul era cumva baiat de bani gata?Scriu asta deoarece in Romania,la scoli, violentele vin ori din partea etniei minoritare ori din partea elevilor de bani gata care sunt acoperiti de parinti bogati.
Sunt prea putine detalii pentru a forma o opinie in articol.Acuma oricum asta e ceva normal la scoala publica unde orice elev din orice medu social din orice etnie are dreptul sa mearga la scoala.Stiti.Daca amestecati 100 mililitri de apa de canal cu 1litru de apa potabila, veti obtine tot gustul de apa de canal.Asta e scoala publica.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 09:34)
mea culpa.Acuma am vazut ca se presupune ca ar avea probleme psihice.Pai in cauzl asta,trebuia eliminat din colectiv dar vai vai vai....Cum putem face asta ca imediat sare UE pe noi si ne delcara rasisti,xenofobi,ca facem discriminare etc...
2. fără titlu
(mesaj trimis de Suzi în data de 27.08.2021, 09:34)
Este un strigat de ajutor.Cine nu are copii nu înțelege.Dar și autoritățile au copii.Ce ar fi dacă aceștia ar fi supuși în fiecare zi riscului de a fi omorâți la școală, de un copil bolnav psihic? Se vorbește pe ton rituos de reintegrarea copilului violent, dar pe copiii noștri cine ii protejează? Ce sa reintegrezi ?pe un copil care bulversează o școală întreaga, profesori, părinți, prieteni de joaca, o zona întreaga și protecția copilului nu ia nicio măsură?
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 09:47)
Suzi. Sa iti fie rusine.Esti o bigota,rasista,xenofoba.Ceea ce spui tu e indemn la ura.Hatespeech. Tu esti ca Hitler sau Stalin care trimiteau oamenii cu probleme psihice in lagare sau gulaguri................
Cam asta e raspunsul care o sa il primesti daca incerci sa pui intrebarile care le-ai pus tu. Am un var care a trecut prin faza asta cu copilul sau care a fost agresat la scoala de un tigan.
2.2. buna dimineata (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de ce mai conteaza în data de 27.08.2021, 15:39)
Problema e ca exista legiferata infractiunea juvenila -global...
"O sa imi i-a boii de la bicicleta" pe scurt , deci nu exista alte solutii, acum , decat "reeducarea"...
Abordarea educatiei si relatiilor sociale, acum, e catastrofala pentru viitor si disfuctionala in prezent, trendul fiind minorul poate sa isi dea in judecata parintii sau sa faca orice infractiune la adapostul mentalitatilor si legislatiei actulale. Vezi penibila suedie cu s mic cu "protectia minorilor" dar si crimele recente ..
Bine ca (inca) nu sunetm in zona unde copii de 9 ani umbla cu kalasnikov-ul in mana si il folosesc ....
Deci poate dam o sansa omenirii sa supravietuiasca , si mai schimbam din trendurile la" moda"!
3. Ministrului invatamantului
(mesaj trimis de Ioana Coman în data de 27.08.2021, 09:54)
Buna ziua, Am vazut stirea ieri la antena 3.Avand in vederea gravitatea faptei, poate apare si un punct de vedere al ministrului invatamantului.Ocupa functia nu doar sa anunte parintii cand intra copii in online si cate masti sa poarte.Ar fi indicat si un punct de vedere al scolii si mai ales al Directiei de protectie a copilului.Domnule ministru, poate aveti o reactie, e vorba de tentativa de omor.Sa speram ca nu se transforma in infractiune de omor.Poate se trezeste si inspectoratul.
3.1. Sursa necredibila (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de Om în data de 27.08.2021, 16:09)
In primul rand eu cred ca te informezi dintr-o sursa care nu are credibilitate pentru ca deseori distorsioneaza adevarul. In al doilea rand, asa cum ne spune si autorul, sunt o gramada mare de salariati ai statului, care incaseaza salariul (platit din impozitele celor care aduc plus-valoare in tara asta) cu o voiosie iesita din comun, uitand de sarcinile de serviciu sau ascunzându-se cu buna stiinta im spatele unor prevederi legale inrerpretabile. Daca ma intrebi pe mine solutia este simpla: angajatii bugetari sa fie incadrati pe baza de competente reale si sa fie ca numar cam jumatate fata de situatia actuala, ca sa nu se mai ascunda unul in spatele altuia.
3.2. cum (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 16:40)
cum angajezi pe competente "reale"?
ca ai prieteni multi, famile mare dupa renumeratie mica....si gramada de partide...
apropo si cine aduce +valoare: firmele de media si reclame, avocatii si notarii, consultantii, bancile, firmele de investitii, vanzatorii ???
pai daca dai de una parte prestatorii de servicii, agricultorii, constructorii, energeticienii, comunicatiile si transportorii plus inca ceva, ce ramane la pib? si ce faci cu o tara plina de someri?
ps
este un biet pamflet? ca nu vreau sa se gaseasca unul pe rol de Adam Smith, ca sa ma lumineze....
3.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 17:21)
Bati campii!!! Problema priveste obligativitatea incluziunii in invatamantul romanesc a copiilor cu probleme psihice si consecintele dramatice ale acesteia. Masurile pe care ar tb.sa le dispuna ministrul Nimenila al invatamantului.
3.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 3.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.08.2021, 19:18)
De acord cu raspunsul tau pentru "3.1", dar pe de alta parte nu bietii copii cu probleme sunt acum in discutie , ci infractorii minori "scoliti" de posturile tv., de parintii care sa bat pe strada, de politicienii care se dau in stamba, de minunata noastra societate "corecta politic".... si nu in ultimul rand protejati de mentalitati social / educationale avangardiste si legi arhaice.