Grupul francez de telefonie Orange a dezminţit ieri seara informaţiile apărute în presă potrivit cărora ar fi demarat procesul de vânzare a turnurilor de telefonie mobilă şi a reţelei sale de fibră din Europa, transmite Reuters.
Potrivit publicaţiei de specialitate TMT Finance, Orange ar fi mandatat banca americană JPMorgan să se ocupă de o posibilă vânzare "monumentală" a unei părţi din infrastructura de reţea a Orange. Publicaţia adaugă că un proces de revizuire a infrastructurilor ar fi fost demarată în urmă cu câteva luni, operatorul francez intenţionând să cedeze o participaţie minoritară la turnurile sale de telefonie mobilă. TMT Finance adaugă că, într-o a doua etapă, o operaţiune similară ar putea fi demarată pentru reţeaua de fibră a Orange, estimând că numai reţeaua de fibră optică şi turnurile Orange din Franţa ar avea o valoare cuprinsă între opt şi zece miliarde euro, scrie Agerpres.
"Niciun proces de acest tip nu a fost demarat", a spus ieri seara un purtător de cuvânt de la Orange.
În contextul apetitului investitorilor pentru activele din infrastructurile de telecomunicaţii, Orange, la fel ca şi rivalii săi, îşi pun întrebarea cum pot să monetizeze şi să optimizeze utilizarea infrastructurilor lor. În Franţa, unde cei patru actori de pe piaţă trebuie să realizeze un echilibru între preţurile scăzute şi nevoia de investiţii, Iliad este ultimul operator care a anunţat vânzarea majorităţii turnurilor sale din Franţa şi Italia către grupul spaniol. Bouygues Telecom (Bouygues) şi SFR (Altice) au demarat şi ele operaţiuni similare.
În faţa acţionarilor grupului, reuniţi marţi pentru adunarea generală a Orange, directorul general Stephane Richard a anunţat că una din priorităţile grupului este analiza modului în care pot fi monetizate reţelele. "Apetitul actual al fondurilor de infrastructură este o dovadă a valorii intrinseci a reţelelor de telecomunicaţii. Sunt convins că miile noastre de turnuri de telefonie mobilă şi milioanele de kilometri de fibră optică sunt cea mai bună asigurare de viaţă a noastră în lumea digitală de mâine", a explicat Stephane Richard, conform Agerpres.
Grupul Orange, cunoscut anterior sub numele de France Telecom, este prezent în 209 de ţări, inclusiv în România, şi are un portofoliu de 247 de milioane de clienţi, din care 185 de milioane sunt abonaţi la serviciile de telefonie mobilă.
La 31 martie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.693.300 de clienţi, în creştere cu 2,3% comparativ cu finalul primului trimestru al anului trecut.