Orange lansează Raportul Business Internet Security 2020, care detaliază provocările ultimului an în domeniul securităţii cibernetice, soluţii pe care companiile le adoptă în noul context de muncă la distanţă, în care angajaţii devin mai vulnerabili online, cât şi predicţii pentru anul 2021, conform unui comunicat de presă.
După un proces de transformare digitală accelerată al companiilor, mulţi dintre angajaţi au început să lucreze la distanţă, ceea ce i-a făcut să fie mai vulnerabili din punct de vedere al securităţii. Phishing-ul reprezintă 32% dintre cele mai întâlnite atacuri, conform Raportului Business Internet Security 2020, deoarece este transmis prin e-mail sau servicii de mesagerie, iar acestea sunt canale online utilizate intens în ultima perioadă. În multe cazuri, atacatorii îmbracă tentativele de phishing în ştiri ori informaţii referitoare la răspândirea virusului COVID-19, pentru a atrage atenţia utilizatorilor. Pe locul doi sunt atacurile de tip ransomware, reprezentând 28% din total, iar acestea au vizat mai ales autorităţile publice.
Potrivit comunicatului, pe măsură ce tehnologiile evoluează, sunt descoperite noi vulnerabilităţi, dar şi noi metode de apărare. La nivel local Bucureştiul a fost oraşul cu cele mai multe atacuri blocate, cu o media lunară de 450.000, urmat de Iaşi şi Timişoara, unde au fost blocate, în medie, în ultimul an, 360.000, respectiv 350.000 de atacuri din partea hackerilor.
Raportul Business Internet Security 2020 este realizat folosind date anonimizate colectate din infrastructura serviciului Business Internet Security (BIS) al Orange Business Services. În procesul de raportare sunt analizate, în fiecare lună, peste 5 milioane de ameninţări detectate şi blocate la nivelul serviciului, notează sursa citată.
Soluţia BIS protejează informaţiile transmise pe internet, precum şi datele companiei, de atacuri cibernetice precum DDoS, phishing, spam sau malware. Traficul de date este analizat în centrele de date Orange, iar ameninţările cibernetice sunt mitigate, fie că este vorba despre mobil, laptop sau alte dispozitive.
Ioan Constantin, Cyber Security Expert Orange România, a declarat: "Companiile şi-au adaptat rapid politicile de securitate cibernetică, pentru a răspunde nevoii de a gestiona şi proteja suita de dispozitive folosite pentru lucru la distanţă, dar şi de a proteja conexiunile de tip VPN ale angajaţilor. De altfel, în primul semestru al 2020 am avut o creştere cu 24% y-o-y pentru soluţii de securitate cibernetică. Firmele au fost interesante atât de platforme de Mobile Device Management (MDM), cât şi de Business Internet Security, soluţie dezvoltată de Orange Business Serivice pentru securizarea conexiunilor remote."
Potrivit sursei citate, raportul detaliază inclusiv eforturile Orange de a creşte viitoarele generaţii de experţi în securitate cibernetică, prin investiţii în programe de educaţie ori de susţinere a startup-urilor, dar şi implicarea companiei în proiecte de cercetare şi inovare la nivel european, în cadrul Horizon 2020, care definesc standardele tehnologice şi în materie de securitate.