În linie cu angajamentul Grupului Orange de a atinge neutralitatea CO2 până în 2040, Orange România anunţă instalarea a peste 200 de noi panouri solare pe acoperişul centrului de interconectare comunicaţii din Timişoara. Acesta se adaugă centrelor din Constanţa (noiembrie 2022) şi Braşov (mai 2023), pe acoperişul cărora s-au dat în funcţiune primele panouri solare. În total, în acest moment, aproximativ 650 de panouri solare sunt instalate şi funcţionale.
Producţia anuală de energie estimată pentru cele trei centre este echivalentă cu un consum mediu anual al ~300 de gospodării ce au un consum mediu lunar de 100kWh fiecare. În zilele cu soare (în zilele de vară, în intervalele orare cu iradiere maximă), prin intermediul panourilor se poate acoperi 80% din consumul Data Centerelor.
În acelaşi timp, 133 de staţii de telecomunicaţii (site-uri) au deja panouri solare, cu o producţie anuală de energie estimată echivalentă cu un consum anual al ~650 de gospodării ce au fiecare un consum mediu lunar de 100 kWh. De asemenea, şi în cazul site-urilor, în zilele cu soare (în zilele de vară, în intervalele orare cu iradiere maximă), panourile pot acoperi 80% din consum.
Pentru reducerea amprentei de dioxid de carbon asociată reţelei Orange, compania a anunţat la finalul anului trecut un program derulat pe o perioadă de 4 ani. Conform strategiei, prima etapă a iniţiativei se derulează până în 2024 şi urmăreşte dotarea cu panouri solare a 300 de site-uri de reţea, alături de 4 centre de interconectare comunicaţii şi centre de date, urmând ca numărul acestora să continue să crească în a doua etapă, ce va dura până în 2026.
Acest program este complementar altor acţiuni #PentruMâine de protecţia mediului, care au contribuit la o reducere a consumului de energie în 2022 de aproximativ 4GWh, precum:
înlocuirea surselor de curent continuu de pe locaţiile de telecomunicaţii Orange cu unele de generaţie mai nouă, eficiente energetic.
înlocuirea instalaţiilor de răcire tip compresor din sălile tehnice ale centrelor de date cu instalaţii tip free-cooling.
decomisionarea echipamentelor IT sau de reţea învechite tehnologic şi înlocuirea cu altele noi, care îndeplinesc multiple funcţii şi sunt mai eficiente energetic.
implementarea de funcţii de reducere a consumului de energie pe echipamentul radio în funcţie de tehnologie, timp şi trafic.
oprirea capacităţilor radio de tehnologii mai vechi a căror funcţie se regăseşte în tehnologiile radio noi.
Acţiunile Orange România sunt în linie cu noul plan strategic al Grupului Orange - Lead The Future, care are la bază o politică ambiţioasă de responsabilitate socială şi de mediu. Ţinta Grupului Orange este de a reduce emisiile de CO2 cu peste 30% pentru scopurile 1 şi 2 până în 2025 (comparativ cu 2015) şi cu 45% emisiile pentru toate cele 3 scopuri până în 2030 (comparativ cu 2020). Reţeaua face parte din Scop 2: emisii indirecte generate în procesul de producere a energiei electrice pe care o companie o consumă în operaţiunile sale.
În plus, ca parte a strategiei locale #OrangeForward, până în 2026, Orange îşi propune să fie alegerea pentru soluţii sustenabile de conectivitate şi servicii digitale integrate în România.