Compania Orange România, cel mai important operator de comunicaţii mobile din ţara noastră, se află în discuţii privind preluarea postului de televiziune GSP TV, au afirmat, pentru ziarul BURSA, surse din cadrul televiziunii de sport.
Posibila achiziţionare a postului de sport GSP TV de către Orange este "foarte posibilă", potrivit persoanelor din cadrul televiziunii, iar această informaţie a fost confirmată inclusiv din interiorul Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF). După cum anunţa ziarul BURSA în urmă cu câteva zile, principala miză pe piaţa comunicaţiilor este licitaţia privind drepturile de difuzare ale Ligii I la fotbal de anul viitor, aceasta fiind organizată de LPF.
Drepturile TV au jucat un rol determinant în ceea ce priveşte structurarea pieţei din prezent, RCS-RDS şi Dolce plătind peste 100 de milioane de euro în urmă cu doi ani de zile pentru a deţine exclusivitate în transmiterea Ligii 1, fapt ce a condus la o importantă migraţie a abonaţilor TV înspre cele două companii. Mai mult, odată cu lansarea platformei Orange TV în luna iunie a anului curent, piaţa a început să speculeze faptul că aceasta ar face parte din "proiectul grandios" pe care îl anunţă insistent preşedintele LPF, Dumitru Dragomir. De asemenea, preşedintele LPF a lansat şi varianta unei colaborări cu o companie olandeză, care ar urma să transmită meciurile de fotbal ale campionatului naţional începând cu vara anului viitor.
Variantele despre care se speculează pe coridoarele sediului LPF par a avea şanse foarte mari de reuşită, mai ales dacă ne raportăm la faptul că RCS-RDS şi Dolce au anunţat că nu sunt dispuse să ofere mai mult de jumătate din cât au oferit până acum, în condiţiile în care Liga 1 devine tot mai neatractivă pentru cetăţeni, de la un an la altul.
Având în vedere situaţia din piaţă, chiar dacă nu au fost oferite detalii cu privire la proiect, este de aşteptat ca un nou pol de putere să-şi facă apariţia în piaţa media din România, iar Orange pare a avea toate atuurile de partea sa.
O posibilă astfel de tranzacţie ar învolbura şi mai mult apele în ceea ce priveşte piaţa comunicaţiilor din România. În momentul de faţă există trei mari competitori în industria cablului TV de la noi din ţară: RCS&RDS, care are aproximativ 3,5 milioane de abonaţi, UPC, cu 1,3-1,5 milioane de clienţi, şi Dolce, serviciul furnizat de Romtelecom, care numără aproximativ 1,5 milioane de clienţi, potrivit estimărilor din piaţă.
Deocamdată, reprezentanţii Orange estimează că serviciul oferit de cel mai important operator de telefonie mobilă din ţara noastră va avea în jur de 50.000 de abonaţi până la sfârşitul anului.
De asemenea, conform surselor de presă, liderul pieţei de telefonie mobilă ar fi interesat şi de achiziţionarea portalului online Antena Play.
• La rândul său, Vodafone ar putea achiziţiona UPC
Anul viitor se anunţă unul foarte interesant în ceea ce priveşte industria media din ţara noastră. Pe lângă posibilele tranzacţii descrise mai sus, ziarul BURSA a prezentat, în urmă cu câteva zile, o altă mutare de calibru. În acest sens, grupul britanic Vodafone ar urma să achiziţioneze Liberty Global (UPC), cea mai mare companie de cablu din Europa, anunţă presa internaţională. Tranzacţia ar urma să aibă loc ca urmare a acceptului dat de grupul american Verizon Communications de a prelua participaţia de 45 de procente deţinută de Vodafone la societatea lor mixtă din SUA.
În urma tranzacţiei dintre Verizon şi Vodafone, care ar urma să fie finalizată în primul trimestru al anului viitor, compania britanică va primi suma de 130 de miliarde de dolari, dintre care 58,9 miliarde de dolari vor fi bani peşin, ceea ce a întărit zvonurile în rândul analiştilor telecom cum că Vodafone va încerca să intre pe piaţa cablului TV, prin achiziţionarea Liberty Global, companie deţinută de miliardarul american John Malone. Conform publicaţiei Denver Business Journal, John Malone nu ar declina o ofertă convenabilă.
De asemenea, domnia sa a transmis publicaţiei Bloomberg: "Vom lua în considerare orice ofertă. În orice caz, suntem foarte fericiţi cu situaţia din prezent şi cred că suntem bine poziţionaţi pentru a creşte în continuare ca independenţi". Cele mai mari pieţe pe care activează Liberty Global sunt Marea Britanie, Germania, Olanda, Belgia şi Elveţia. Liberty Global este cea mai mare companie de cablu din Europa, cu 25 de milioane de clienţi în 15 ţări, printre care şi România. Acţiunile Liberty Global au cunoscut un salt de 4 procente (aproximativ 3 dolari per acţiune) la începutul lunii septembrie, odată cu apariţia pe piaţă a zvonurilor privitoare la posibila achiziţionare a acesteia de către Vodafone.
Odată cu achiziţionarea UPC de către Vodafone, în România s-ar crea concurenţă la cel mai înalt nivel între compania britanică şi RCS-RDS, Romtelecom şi, mai nou, Orange TV.
• Surse: "Gazeta Sporturilor va trece la Ringier în maxim două săptămâni"
Odată cu posibila vânzare a postului GSP TV la Orange, Intact Media Group doreşte să scape şi de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, care ar urma să treacă la Ringier. Astfel, conform unor surse din cadrul Ringier România, cotidianul Gazeta Sporturilor va fi achiziţionat "în maximum două săptămâni". De menţionat este că prin cedarea GSP TV şi Gazeta Sporturilor, Intact Media Group scapă de cele două publicaţii sportive, acestea având costuri de producţie foarte mari şi rezultate financiare foarte slabe.Ringier nu este la prima ofertă pentru Gazeta Sporturilor, compania încercând în mai multe rânduri, anii trecuţi, să achiziţioneze ziarul condus de Cătălin Tolontan. Totodată, Gazeta Sporturior a mai făcut parte din grupul elveţian în 1999, însă la un an distanţă acesta a fost vândut lui Dan Voiculescu.