Cu o cotă de piaţă a gemurilor din gama Bunătăţi de la Bunica de 9,1% în volum şi de 14 la sută în valoare, ORKLA Foods România (OFR) a devenit al treilea mare producator de pe piaţă şi lider în segmentul de gemuri premium, se arată într-un comunicat al companiei.
Cea mai ridicată cotă s-a înregistrat în Oltenia unde OFR este lider în valoare, cu o cotă de 22%, şi 14% în volum. Conform unui studiu efectuat de compania MMRB, ca marcă, Bunica se află pe locul doi din punctul de vedere al cotei valorice şi pe locul trei ca volum.
Încă de la lansarea gamei, OFR şi-a propus să atingă o cotă de 15% din piaţa gemurilor în primul an de activitate şi să devină lider în cel mai scurt timp. Compania estimează că, în prezent, în Romînia se consumă aproximativ 5.000 tone de gem pe an, dar ca 60 la sută din total este produs în gospodării.
Orkla Foods România produce şi comercializează margarinele pentru consum casnic Wiesana, Fruhstuck şi Bunica, muştarul, condimentele, sosurile, pasta de tomate şi maioneza din gama Bunătăţi de la Bunica, ketchup-ul Tomi, margarinele pentru consum industrial Selecta şi Paticrem şi, după achiziţionarea fabricii de la Covasna, pateurile Ardealul.
Orkla Foods România este o companie cu capital integral Norvegian, înfiinţată în mai 2002, în urma achiziţiei Topway Food. Ea face parte din Grupul Orkla, una dintre cele mai mari companii cotate la bursa din Norvegia, activînd în domeniile bunurilor de consum de marcă, media, chimiei şi investiţiilor financiare. Orkla Foods International, divizia de produse alimentare a Grupului Orkla, deţine unităţi de producţie în 14 ţări.