Procter & Gamble a anunţat astăzi că vrea să vândă afacerea cu baterii Duracell, cel mai probabil prin transpunerea acesteia într-o companie de sine stătătoare, în vederea focusării pe braduri cu creşteri mai rapide, transmite Reuters.
P&G a anunţat, în august, că vrea să renunţe la nu mai puţin de 100 de mărci din cele aproape 200 pe care le controlează, în următorii doi ani. Duracell, liderul mondial în sectorul bateriilor, a fost considerat de la început a fi printre afacerile care ar putea fi vândute. Analiştii se aşteaptă ca P&G să vândă, de asemenea, brandurile Fab şi Tojan, Perma Sharp şi Fekkai.
Procter & Gamble a cumpărat marca Duracell în 2005, la pachet cu Gillete, într-o tranzacţie gigant de 53 de miliarde de dolari.
Prin renunţarea la mai bine de jumătate dintre mărcile sale, Procter & Gamble doreşte o revenire, după ce profitul companiei a scăzut, în trimestrul al treilea al acestui an, la 1,9 miliarde de dolari faţă de 3 miliarde, anul trecut.