Reţeaua Vodafone România a obţinut, pentru al patrulea an consecutiv, certificatul "Best in Test", dar şi recunoaşterea "Best in Data" în campania "Mobile Benchmark România", pentru calitatea şi performanţa serviciilor sale de voce şi date mobile, în urma testării tuturor reţelelor mobile din România de către auditorul independent P3 communications, în noiembrie şi decembrie 2017.
Totodată, rezultatele testelor realizate de P3 communications arată că Vodafone România a obţinut cel mai mare scor pentru serviciile de date mobile şi oferă cea mai bună experienţă de navigare pe internet şi de utilizare YouTube în comparaţie cu ceilalţi operatori.
Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România: "La scurt timp după lansarea Supernet 4.5G, reţeaua noastră este recunoscută, încă o dată, drept cea mai bună din ţară. Certificarea Best in Test acordată de către auditorul independent P3 communications pentru al patrulea an consecutiv este o performanţă extraordinară, care la nivel mondial a mai fost atinsă doar de doi operatori, unul din Germania şi altul din Elveţia. Vreau să transmit mulţumiri şi felicitări echipei noastre de ingineri de reţea care a făcut posibilă această reuşită şi care, după părerea mea, este cea mai bună din România. Acest rezultat este o confirmare a angajamentului şi a consecvenţei noastre pe termen lung de a oferi utilizatorilor cele mai bune experienţe de voce şi date mobile", a declarat Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România.".
Măsurătorile efectuate de către auditorul independent P3 communications s-au efectuat între 23 noiembrie şi 16 decembrie 2017. Campania de testare comparativă a reţelelor mobile s-a desfăşurat în peste 40 de localităţi - oraşe mari şi mici, localităţi rurale - şi pe drumurile de legătură dintre acestea de pe întreg teritoriul României şi a inclus peste 35.000 de teste de voce şi date. Localităţile au fost selectate în mod aleatoriu şi independent de către P3 communications şi au inclus Aiud, Alba-Iulia, Beclean, Botoşani, Brăila, Bucureşti, Cernavodă, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Deva, Gura Humorului, Iaşi, Piteşti, Tecuci, Timişoara, Tulcea, Vama, Vaslui.
Metodologia de testare este actualizată anual de către P3 communications, pentru a reflecta aşteptările tot mai mari ale clienţilor şi disponibilitatea celor mai noi tehnologii mobile din ţara respectivă, precum şi pentru a testa capabilităţile maxime ale reţelelor mobile. P3 communications stabileşte traseele de testare în mod independent şi aleatoriu în fiecare an, fără a le comunica în prealabil operatorilor de telefonie mobilă, pentru a asigura obiectivitatea şi acurateţea rezultatelor finale şi a reflecta experienţa reală a clienţilor care folosesc reţelele furnizorilor de servicii de date şi de telefonie mobilă.
P3 communications face parte din grupul P3, care are 3.700 de angajaţi în întreaga lume şi a înregistrat o cifră de afaceri de peste 370 de milioane de euro în 2017.
Anul trecut, în octombrie, Vodafone România a lansat Supernet 4.5G, care oferă utilizatorilor optimizare superioară pentru streaming video, securitate îmbunătăţită integrată în reţea şi lăţime de bandă mai mare. Supernet 4.5G a demonstrat viteze în jurul valorii de 800 Mbps utilizând un smartphone lansat comercial.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. Vodafone Group are divizii în 26 de ţări, 49 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 19 ţări. La 30 septembrie 2017, Vodafone Group avea 522,8 milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 18,8 milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând India şi toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urma unor fuziuni şi asocieri.