• Dacă investiţia nu va fi finalizată până în decembrie 2012, riscăm corecţii financiare de la UE
Lucrările de conservare pe partea românească a Podului Calafat - Vidin, aproape finalizate, vor costa până la 11 milioane de euro, până când partea bulgară va finaliza partea sa din lucrare, a declarat, ieri, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, citată de Agerpres.
Cu ocazia întrevederii cu omologul bulgar, domnia sa a precizat: "În momentul de faţă, noi trebuie să intrăm în conservare cu lucrările noas-tre, aşteptând finalizarea infrastructurii pe partea bulgară. Conform calculelor noastre, dacă antreprenorul care execută lucrările pe partea bulgară le va finaliza după luna iunie a anului viitor, noi vom avea doar cheltuieli de conservare care pot urca până la 11 milioane de euro. Mai important este, însă, că acest proiect este finanţat din fonduri de pre-aderare şi extensia expiră în decembrie 2012, când tot obiectivul trebuie finalizat, altfel riscăm corecţii financiare de la UE".
Ministrul Boagiu a anunţat că România va acţiona pentru recuperarea prejudiciilor cauzate de întârzierile constructorului de pe partea bulgară.
Din cauza acestor întârzieri, Comisia Europeană a aprobat extinderea pentru absorbţia fondurilor de pre-aderare pentru acest proiect, care expira în 2011.
Valoarea totală de construcţie a Podului Calafat-Vidin depăşeşte 225 milioane de euro.
Suma de 70 de milioane de euro este asigurată prin programul ISPA, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europea-nă de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca de dezvoltare germană KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă două milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare un ajutor de 5 milioane de euro.
Finanţarea accesului de pe malul românesc este asigurată de Uniunea Europeană prin programul ISPA cu 34 milioane de euro şi bugetul de stat al României cu 33 milioane de euro.
Podul Vidin-Calafat va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, s-a întâlnit miercuri cu omologul bulgar, Ivaylo Moskovski, ministrul Transporturilor şi Tehnologiei Informaţionale şi Comunicaţiilor de la Sofia, în marja şedinţei comune de guvern organizată de cele două executive la Bucureşti.