Industria serviciilor pentru afaceri a înregistrat o creştere accelerată în ultimii 10 ani, însumând, în prezent, peste 60.000 de profesionişti, dintre care peste 30% în companii membre Asociaţia Liderilor din Domeniul Serviciilor pentru Afaceri din România (ABSL). În anul 2014, profesioniştii din industrie reprezentau 1,9% din populaţia activă a ţării, iar sectorul a contribuit cu 1,4% la produsul intern brut, potrivit datelor din piaţă. Companiile din domeniu previzionează o creştere de peste 60% a numărului de angajaţi până în 2017, conform unui studiu realizat recent de KPMG pentru ABSL România.
Aproximativ 25% dintre profesionişti sunt angajaţi în servicii de IT, aproape aceeaşi pondere în externalizarea operaţiunilor clienţilor, iar 50% în servicii financiare şi de contabilitate, resurse umane şi altele, conform studiului KPMG care a analizat activitatea a 29 dintre cele mai importante companii din industria serviciilor pentru afaceri, desfăşurată pe parcursul anului 2015. Companiile respondente însumează peste 18.000 de angajaţi, dintre care aproape 90% au studii superioare, iar 81% îşi desfăşoară activitatea în Bucureşti, 7% în Cluj-Napoca şi aproximativ 12% în localităţi precum Iaşi, Timişoara, Braşov sau Craiova.
Industria serviciilor pentru afaceri a depăşit 1,5 miliarde de euro în 2014, ca urmare a creşterii accelerate înregistrate pe parcursul ultimilor ani, din care 45% a fost generată de cele 29 de companii, care au înregistrat o cifră de afaceri de 675 milioane euro în 2014. Valoarea totală a investiţiilor în comunitatea locală, prin programe de educaţie sau responsabilitate socială, depăşeşte 600.000 euro, potrivit studiului realizat de KPMG pentru ABSL.
Sectorul serviciilor pentru afaceri este extrem de competitiv şi reprezintă una dintre industriile cu cea mai rapidă creştere din România, având o contribuţie importantă la exporturi şi un impact puternic pe piaţa locală a muncii. Principalii jucători din industrie şi-au exprimat, în cadrul studiului, intenţia de a-şi extinde activitatea în următorii doi ani. Aproximativ 50% dintre companiile care au participat la sudiu au în vedere oferte de servicii noi clienţilor existenţi sau potenţiali, în timp ce 18% doresc să îşi extindă activitatea oferind aceleaşi servicii clienţilor noi, iar 8% au ca strategie stabilizarea şi optimizarea activităţilor curente.
Capitalul străin a fost, şi este în continuare, sursa principală de investiţii în industria serviciilor pentru afaceri din România. Principalii investitori străini sunt companii din ţări din Europa Occidentală (precum Franţa, Germania, Italia, Olanda, Marea Britanie, Irlanda) şi Statele Unite. Pe lângă acestea, companii din Brazilia şi Bulgaria şi-au început, de asemenea, operaţiunile pe plan localIndustria locală oferă o gamă largă de servicii clienţilor din Europa, America de Nord şi România, acoperind şi America de Sud, Africa, Asia Pacific, precum şi Orientul Mijlociu.