Smithfield România a investit, până prezent, 600 de milioane de dolari, pe piaţa noastră, după cum ne-a spus Andrada Calancea, manager relaţii publice în cadrul companiei.
Din această sumă, peste 500 milioane dolari au fost investiţi în divizia de ferme şi mai mult de 100 milioane dolari în divizia de procesare.
Potrivit doamnei Calancea, aportul companiei la bugetele locale se ridică la 2,1 milioane de dolari, anual.
Aflându-se în topul industriei creşterii porcilor şi a cărnii de porc, Smithfield şi-a optimizat capacitatea de producţie în unităţile de creştere suine, încurajând fermierii din zonă pentru încheierea de parteneriate, în vederea sprijinirii dezvoltării acestui sector de activitate.
Smithfield Ferme gestionează 50 de ferme de creştere a porcinelor în judeţele Timiş şi Arad, construite în mare parte în regim green-field, proprii sau în parteneriat cu fermierii locali. Fermele Smithfield produc în total aproximativ 1 milion de porci comerciali pe an, fiind înregistrate creşteri de peste 10%, de la un an la altul.
Compania deţine şi un abator, cu o capacitate de abatorizare de 600 de capete/oră, producând aproximativ 30% din carcasele clasificate în România. Societatea are, de asemenea, două fabrici de nutreţuri combinate, cu o capacitate totală de stocare de până la 110.000 de tone de cereale şi o producţie de 15.000 de tone de furaj pe săptămână.
"Compania noastră se ocupă cu producerea furajului, achiziţionarea şi depozitarea cerealelor, fiind, totodată, cel mai mare cumpărător de cereale din zona Banatului, cu aproximativ 330.000 de tone de cereale achiziţionate pe an", ne-a spus Andrada Calancea.
Domnia sa subliniază: "Credem că numai prin susţinerea dezvoltării economice a regiunilor în care operăm ne asigurăm, pe termen mediu şi lung, propria dezvoltare. Agricultura locală rămâne prima noastră opţiune privind achiziţia materiilor prime".
Compania Smithfield Prod funcţionează în sistem integrat, procesând întreg efectivul de animale provenite din fermele Smithfield.
"Ca urmare a investiţiilor constante pe care societatea noastră le efectuează în fiecare an, capacitatea de producţie creşte an de an", ne-a spus doamna Calancea.
Fermele Smithfield sunt fie investiţii greenfield, fie ferme modernizate şi retehnologizate integral şi constituie unul dintre motoarele acestei afaceri.
Referitor la investiţii, Smithfield îşi propune, dincolo de obiectivele legate strict de business, să investească şi să se implice activ în dezvoltarea comunităţilor locale în care îşi desfăşoară activitatea, prin programele sale de responsabilitate socială, de protecţie a mediului, de promovare a agriculturii moderne (prin susţinerea fertilizării organice), prin facilitarea accesului la educaţie, toate acestea având un impact economic pozitiv asupra dezvoltării economice a zonei, ne-a spus Andrada Calancea.
Smithfield România a creat peste 2.000 de locuri de muncă directe - în fabrica de procesare, în ferme, în fabricile de nutreţuri combinate şi în centrele de distribuţii. În cadrul fermelor Smithfield, peste 80% dintre angajaţi provin din mediul rural, din judeţele Timiş şi Arad.
• România, principala piaţă de desfacere
Odată cu liberalizarea comerţului, compania a întreprins demersurile comerciale necesare pentru începerea livrărilor de carcasă de porc, piese tranşate şi subproduse către ţările membre UE.
În prezent, aproximativ 17% din producţia de carne de porc este direcţionată către comerţul intracomunitar, fără a afecta însă oferta de carne de porc de pe piaţa internă, care rămâne principala piaţă de desfacere.
Raportat la volumele de carne de porc direcţionate către pieţele externe, principalii clienţi ai Smithfield provin din următoarele state: Ungaria (31% din total exporturi), Grecia (21%), Bulgaria (18%), Spania (8%), Irlanda (5%). În portofoliul de clienţi externi Smithfield sunt incluse societăţi comerciale provenind din 16 state.
Creşterea cifrei de afaceri de la an la an se datorează în principal creşterii capacităţii de producţie a fermelor şi diversificării gamei de produse, ce include, în prezent, carne proaspătă: carcase de porc, piese principale tranşate şi semiprocesate.
Compania produce şi comercializează marca de carne proaspătă Comtim, care a intrat în portofoliul Smithfield odată cu achiziţia fostei companii Comtim.
• Calancea: "Posibilitatea de a exporta carne de porc va conduce către noi oportunităţi de dezvoltare şi diversificare"
Ţara noastră se află pe o piaţă cu un caracter global, în care influenţele şi evoluţiile din piaţa internă se îmbină cu cele generate de competitorii globali, susţine sursa citată, precizând: "Suntem încrezători că modelul integrat de afacere al Smithfield ne va asigura o poziţie avantajoasă, iar posibilitatea participării la export cu carne de porc produsă în România reprezintă, atât pentu compania noastră, cât şi pentru dezvoltarea sectorului în care activăm, noi oportunităţi de dezvoltare şi diversificare a gamei de produse. Compania noastră şi-a îmbunătăţit şi crescut, cu paşi siguri, performanţele pe segmentul livrări externe, ajungând, în 2013, pe unul dintre primele locuri în topul exportatorilor de produse alimentare din România. Ne propunem ca şi în acest an să continuăm şi să consolidăm această direcţie stategică, menţinând interesul nostru pentru producţia de carne de porc de cea mai bună calitate, produsă la nivel european".
Smithfield România a dezvoltat un model de afacere integrată pe piaţa noastră, începând cu anul 2004.