Actualizare 08:46 VW va opri anul viitor producţia modelului de lux Phaeton
Volkswagen va suspenda din martie 2016 producţia modelului de lux Phaeton - cel mai exclusivist din gama grupului german şi al cărui preţ se ridică la 89.650 de euro (98.100 de dolari), pe fondul reducerii costurilor în urma scandalului emisiilor, informează Bloomberg şi Reuters.
Modelul Phaeton este produs la Dresda (Saxonia) - cea mai mică fabrică a VW - şi a fost 'proiectul de suflet' al fostului preşedinte Ferdinand Piech.
Dezvoltarea proiectului a costat peste un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari), iar anul trecut au fost produse doar 4.000 de unităţi. Modelul Phaeton trebuia să concureze cu Mercedes-Benz S-Class şi BMW 7-Series, dar nu a reuşit niciodată să îndeplinească ţintele de vânzări de când a fost lansat, în 2002.
"Producţia din Dresda va fi suspendată în timpul fazei de restructurare", a declarat Jens Rothe, şeful Consiliului angajaţilor VW din landul Saxonia.
Uzina din Dresa va fi modernizată timp de un an şi aici va fi produs modelul electric Phaeton, probabil din 2019. Majoritatea angajaţilor din Dresda vor fi mutaţi la fabrica din Volkswagen din Zwickau, aflată la aproximativ 120 de km depărtare de Dresda. Joi, reprezentanţii sindicatelor VW au anunţat că firma germană va renunţa anul viitor la 600 de angajaţi cu contract temporar de muncă de la fabrica din Zwickau. Unitatea din Zwickau este a cincea mare fabrică a VW din Germania, unde cei 8.800 de angajaţi asamblează modelele Golf şi Passat.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
------------------
Parlamentul European (PE) va vota astăzi pentru sau împotriva instituirii unei comisii de anchetă asupra scandalului Volkswagen, transmite AFP, citând o sursă parlamentară.
"Conferinţa preşedinţilor (compusă din preşedintele PE şi din şefii grupurilor parlamentare) a luat notă miercuri de faptul că numărul necesar de semnături ale deputaţilor pentru crearea unei comisii de anchetă (cel puţin un sfert dintre membri) a fost atins şi a decis să prezinte acest demers în şedinţa plenară de joi", a indicat un purtător de cuvânt al Parlamentului.
"Instituirea unei comisii de anchetă parlamentare, adică demararea unei anchete independente şi transparente a Parlamentului European ca urmare a scandalului Volkswagen, este o veste mare", şi-a exprimat satisfacţia într-un comunicat deputata Karima Delli, din grupul Verzii-Alianţa Liberă Europeană.
'Ea răspunde aşteptărilor cetăţenilor şi consumatorilor care au fost înşelaţi şi care cer socoteală pentru această trişare adeverită', estimează ea.
Eurodeputata Francoise Grossetete, vicepreşedinta grupului Partidului Popular European (PPE, de dreapta), a subliniat - dimpotrivă - că "nu creând noi comisii se va rezolva problema", notează AFP.
Ea consideră mai important "să se construiască un cadru legal pentru a face maşinile europene mai curate în viitor".
Deputaţi ecologişti francezi, aleşi în Adunarea naţională sau în Parlamentul European, lansaseră o petiţie online cerând instituirea unei comisii de anchetă europeană asupra fraudării testelor antipoluare ale vehiculelor.
Compania Volkswagen a recunoscut în urmă cu trei luni că a echipat motoarele diesel a 11 milioane de maşini în lume cu un program informatic care permitea falsificarea rezultatelor testelor antipoluare, scandal care a declanşat criza acesteia şi care continuă şi în prezent cu noi episoade.
Miercuri, Oficiul european de Luptă Antifraudă (OLAF) a confirmat că a deschis o anchetă asupra Volkswagen, care vizează utilizarea potenţial frauduloasă a creditelor acordate de Banca Europeană de Investiţii (BEI) constructorului în ultimii 25 de ani.