Patronatele critică procedurile greoaie de acces al forţei de muncă din străinătate

F.A.
Ziarul BURSA #Companii #Resurse Umane / 30 august 2007

Confederaţia Naţională a Patronatului Român (CNPR) afirmă că a constatat cu surprindere că reorganizarea activităţii privind accesul străinilor la piaţa muncii din România, prin trecerea acesteia la Ministerul Administraţiei şi Internelor, a avut ca efect îngreunarea procesului şi dezvoltarea muncii la negru, a declarat Cris­tian Pârvan, director executiv al CNPR. Reorganizarea activităţii a fost decisă în luna iunie a acestui an. CNPR critică atitudinile birocratice, abuzive şi discreţionare, în totală discordanţă cu politica Guvernului, ale Autorităţii pentru Străini din cadrul Ministerului de Interne şi Reformă Administrativă, care prin procedurile greoaie şi de lungă durată împiedică firmele româneşti să găsească soluţii rapide pentru acoperirea forţei de muncă deficitare. "Este inadmisibilă atitudinea unor funcţionari publici, care nesocotesc interesele economice vitale tocmai ale contribuabililor care prin taxele şi impozitele pe care le plătesc sunt îndreptăţiţi să beneficieze de servicii publice de calitate. Pentru funcţionarii din această instituţie publică nu este clar că durata lungă a formalităţilor, prelungirea nejustificată a unor termene, documentele solicitate şi arbitrariul deciziilor se traduce la nivelul firmelor în costuri care produc pagube economice importante, precum pierderea unor termene de execuţie", afirmă Cristian Pârvan.

CNPR solicită, de urgenţă, revizuirea procedurilor legale privind admiterea în România a muncitorilor necesari pentru sectoarele deficitare deja consacrate şi de notorietate, reducerea birocraţiei şi creşterea responsabilităţii funcţionarilor publici implicaţi în această activitate. "Cerem să fie evaluate, la nivelul Guvernului, cu participarea patronatelor, consecinţele economice grave pe care le poate aduce activităţii în cele mai dinamice sectoare ale economiei continuarea funcţionării deficitare a acestei structuri guvernamentale, prin întârzieri, birocraţie sau decizii abuzive", solicită, în numele angajatorilor, directorul CNPR. Totodată, CNPR cere să fie făcute publice cifrele care să arate câte permise de muncă s-au stabilit pentru aprobare în 2007, câte au fost eliberate, numele firmelor şi numărul de permise eliberate.

CNPR atenţionează asupra pericolului creşterii volumului muncii la negru şi a corupţiei pe care o pot stimula proasta funcţionare a unor instituţii ale statului cu impact asupra pieţei forţei de muncă.

Opinia Cititorului ( 1 )

1. eu cred ca aici e vorba de trafic d einteres.

Cotaţii Internaţionale