Magazinele online au acum comisioane de procesare a plăţilor de 0,5 %, la peste jumătate faţă de media actuală practicată de procesatorii de plăţi cu cardul, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Fintech-ul lituanian Paysera a introdus un serviciu inovator pentru comercianţii online, bazat pe "Open Banking", în care a integrat opt bănci din România şi fintech-ul Revolut. Un alt avantaj major îl reprezintă decontările mai rapide, chiar şi în aceeaşi zi.
Vytenis Morkunas, CEO al Paysera Lituania, a declarat: "Tehnologiile financiare bazate pe «serviciul de iniţiere a plăţilor» au adus o concurenţă mai mare în Europa. Atât pentru clienţii persoane fizice, dar mai ales pentru persoanele juridice, aceste tehnologii înseamnă o alegere mai largă şi preţuri mai mici. Această inovaţie financiară a fost utilizată deja de aproape 10.000 de magazine online din Lituania, prin intermediul Paysera, în anul 2020, unde cumpărătorii au cheltuit 315 milioane de euro. Conform datelor noastre, plăţile prin această metodă constituie peste 70% din rulajul comercianţilor online, la nivelul Ţărilor Baltice".
Conform comunicatului, serviciul de iniţiere plăţi (SIP) anunţat de Paysera acoperă, în prezent, următoarele bănci: Banca Transilvania, BCR, ING Bank, Alpha Bank, Libra Internet Bank, Unicredit, Raiffeisen Bank, Intesa San Paolo, precum şi fintech-ul Revolut.
"Acest serviciu permite atât comercianţilor, cât şi cumpărătorilor acestora, să beneficieze de una dintre metodele de plată cele mai utilizate în comerţul online din Europa. Siguranţa tranzacţiei efectuate este garantată atât de Paysera, ca instituţie financiară autorizată şi supravegheată de Banca Centrală a Lituaniei, cât şi de banca cumpărătorului. În acest an, ne propunem să fim cât mai activi pe piaţa românească în ceea ce priveşte educarea publicului referitor la beneficiile acestui serviciu nou, iar până la finalul anului următor, ne dorim să atingem 100.000 de tranzacţii procesate lunar prin SIP", a declarat Daniel Turbatu, Country Manager Paysera România.
Conform statisticilor, în anul 2020, magazinele online româneşti au vândut bunuri şi servicii de peste 5,5 miliarde euro, cu 30% mai mult decât ȋn anul precedent - este una dintre cele mai mari creşteri înregistrate la nivel european.
Serviciul de iniţiere plăţi este disponibil pe principalele platforme de comerţ online, cum ar fi WooCommerce şi Shopify, având potenţialul de a remodela peisajul competitiv şi experienţa consumatorilor din comerţul online. Acesta permite tuturor persoanelor fizice şi juridice, care cumpără online, să îşi aleagă banca proprie şi, de multe ori, fără a părăsi fereastra de plată, să confirme achitarea bunurilor sau a serviciilor direct din conturile lor bancare.