Infracţiunile rutiere grave, cum ar fi viteza excesivă sau şofatul în stare de ebrietate, ar trebui să ducă la pierderea dreptului de a conduce la nivelul întregii UE, au declarat marţi eurodeputaţii, reuniţi în sesiune plenară la Strasbourg, relatează Agerpres.
În prezent, dacă un conducător auto îşi pierde permisul în urma unei infracţiuni rutiere într-o altă ţară a UE decât cea care i-a eliberat permisul, în majoritatea cazurilor sancţiunea este aplicabilă numai în ţara în care a fost comisă infracţiunea şi nu implică restricţii în restul UE, precizează Parlamentul European într-un comunicat.
Pentru a se asigura că suspendarea, restricţionarea sau retragerea permisului de conducere al unui nerezident se aplică în toate ţările UE, noile norme impun ca această decizie să fie transferată ţării UE care a eliberat permisul de conducere.
Eurodeputaţii propun adăugarea conducerii fără permis valabil pe lista infracţiunilor rutiere grave, cum ar fi conducerea în stare de ebrietate sau accidentele rutiere soldate cu morţi, ceea ce ar declanşa schimbul de informaţii cu privire la interdicţia de a urca la volan.
Conducerea cu 50 km/h peste limita de viteză este, de asemenea, una dintre infracţiunile rutiere grave care ar putea duce la pierderea permisului.
PE a stabilit o limită de viteză mai mică pentru zonele rezidenţiale, ceea ce înseamnă că şofatul peste limita de viteză de 30 km/h pe aceste drumuri ar putea duce la pierderea permisului sau la suspendarea acestuia.
Legislativul european sugerează să se stabilească un termen limită de zece zile lucrătoare pentru ca ţările UE să se informeze reciproc cu privire la deciziile în legătură cu descalificarea conducătorilor auto şi un alt termen de 15 zile lucrătoare pentru a decide dacă descalificarea se va aplica în întreaga UE. Şoferul în cauză ar trebui să fie informat cu privire la o decizie finală în termen de şapte zile lucrătoare, adaugă eurodeputaţii.
"Sunt convins că această directivă nu numai că va contribui la reducerea numărului de accidente rutiere, dar va contribui, de asemenea, la o mai bună conştientizare în rândul cetăţenilor cu privire la conducerea mai responsabilă şi la dorinţa de a respecta normele şi de a accepta consecinţele încălcării acestora, indiferent unde conduc aceştia în UE", a declarat raportorul PE, eurodeputatul bulgar Petar Vitanov (S&D), citat într-un comunicat.
Proiectul de norme privind efectul la nivelul Uniunii Europene al anumitor interdicţii de conducere a fost adoptat cu 372 de voturi pentru, 220 împotrivă şi 43 de abţineri. Parlamentul şi-a închis acum prima lectură şi, întrucât Consiliul nu şi-a adoptat încă poziţia, noul parlament care urmează să fie ales în iunie va continua lucrările cu privire la această lege.
Normele privind interdicţia de a conduce vehicule fac parte din pachetul privind siguranţa rutieră prezentat de Comisie în martie 2023. Acesta conţine, de asemenea, schimbul transfrontalier de informaţii în legătură cu regulile în materie de infracţiuni al codul rutier, care sunt în prezent în negociere cu Consiliul. Pachetul urmăreşte să îmbunătăţească siguranţa tuturor participanţilor la trafic şi să se apropie cât mai mult posibil de obiectivul zero decese în transportul rutier din UE până în 2050.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 06.02.2024, 19:33)
Viteza excesiva nu e o problema!
Sunt studii facute pe tema asta....
Trebuies adaptate drumurile la secolo in care ne aflam si la tehnologiile pe care la avem.... altfel tine pibul potential sugrumat si pierdem ani buni de dezvoltare....
In germania pe autobanda nu e limita de viteza.... si ce sa vezi ca studiul demonstreaza ceea ce zic... eu... cele mai multe accidente se fac pe alte drumuri si la viteze mai mici...
chiar si alea grave...au o medie de 80-12-150 pe drumuri "proaste".....
Daca au autobanda... unde prima banda merge ca melcu a doua cu depasire...a treia si aia de depasire si a patra racheta.... nu e problema... pentru ca pe prima de multe ori stau tirurile... pe a doua stau "batranii"... pe a treia sunt fortati aia care merg regulamentar sa ii depaseasca pe cei de pe 1 si 2... iar pe banda 4 merg rachetele.... sun studii facute deja....
poate tehnologia de pe tesla... cu senzori stanga dreapta si etc... o sa imbunatateasca deplasarile....
la noi in ro era un european de nici nu era european.... mureau pe capete oameni... din vina statului....
PS: Cauza -> Problema.... Nu Problema e Problema ci Cauza!
Sa rezolvam Cauza si se va diminua Problema!
s c c r e t
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 06.02.2024, 20:28)
Deci nu viteza excesiva e problema:-)
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 07.02.2024, 09:02)
Și în Germania ai segmente de autostradă cu limită de viteză. În mod normal, dacă depășești viteza pe acolo, tot discurusul tău devine... nul.
Respectarea regulilor de circulație nu conduce la creșterea numărului de accidente.
Viteza excesivă ar fi cireașa de pe tort într-o țară ca România, unde orice meltenaș te agresează cât și cum vrea, mai ales pe autostrăzi cu două benzi. Ce minunat ar fi să intri în depășire din spatele unui melc și să-ți vină de nicăieri Manea Gheorghe cu 200 km/h. S-ar întregi... baza de date.