Acelaşi personaj din clipul publicitar care promova steagul american pe ambalajul batonului de ciocolată cu rom, sub cuvânt că ar trebui să renunţăm la spiritul nostru naţional pentru că ar fi perimat, apare într-un nou clip, cu sarcina să ne încredinţeze că ar fi fost o glumă:
"Salut din nou!
Umblă vorba că nu vă place steagul american pe Rom.
A fost o glumă!
Sunt un tip nostim!
Rom rămâne Rom orice-ar fi.
Cu tricolor şi alte alea.
Senzaţii tari româneşti, băieţi!"
Pe site-ul "noului ROM" scrie:
"Rom se întoarce pentru voi!
Felicitări pentru îndârjirea cu care aţi cerut ROM AUTENTIC 100% Românesc!"
Desigur, astea sunt minciuni.
Nu, nu este adevărat că nu ne-ar plăcea steagul american pe Rom.
Ca dovadă, bem liniştiţi "American Cola", băutura românească făcută în România, care are steagul american pe ambalaj.
Nu, ceea ce nu ne-a plăcut a fost că McCann Erickson România - societatea care a conceput campania publicitară - a dispreţuit spiritul naţional, (deşi "copywriter"-ii de acolo sunt, ei înşişi, români de-ai noştri).
Nu ne-a plăcut că spiritul naţional a fost implicat într-o jegoasă campanie comercială, calculată să fie automat şi gratuit propagată, rănind sentimente intime ale cetăţenilor.
Mai trebuie precizat că asta nu a fost o dispută între ataşamentul faţă de drapelul naţional ori faţă de cel american (cum au vrut publicitarii să creeze confuzia), pentru că Tricolorul nu cuprinde culoarea maro de pe ambalajul bietului baton de ciocolată.
Altă minciună este că ar fi fost o glumă.
Nu, în primul rând că nu prezintă termenii unei glume: nu înjuri pe cineva de mamă şi după ce-ţi umflă ochii, îi spui că n-are umor, "A fost o glumă! Sunt un tip nostim!"
Nu, nu eşti nostim, eşti penibil!
Ha, a fost o glumă!
În al doilea rând, dacă ar fi fost o glumă, atunci n-am fi primit la redacţie un Comunicat de presă despre ce grozav este "Visul American" în locul spiritului nostru naţional.
A fost o glumă?
Nu, asta se cheamă manipularea presei.
Întărită cu "sampling"-uri din ciocolata ambalată cu steagul american, trimise redacţiei.
Foarte inteligent!
Este o minciună că am fi cerut cu îndârjire Rom autentic.
Aşa cum o groază de cititori au spus că nu vor mai mânca ROM, tot aşa nici nouă nu ne pasă de ciocolata voastră.
Puteţi să vi-o băgaţi în dos.
Senzaţii tari, băieţi!
1. fără titlu
(mesaj trimis de romu' în data de 12.10.2010, 09:17)
bravo! GOLDSTEIN, AUTENTIC ROMANESC!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de MAKE în data de 12.10.2010, 12:13)
Ai vreo problema cu Goldstein?
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de simplu cetatean în data de 12.10.2010, 13:48)
pai, daca tot intrebati,am eu o problema. De ce va permiteti din functia de director general al ziarului Bursa sa nu cunoasteti limba romana si sa preocupe numai barfe demne de ziarul Click ?
a, si de ce mi-ati sters opinia. De corectat am vazut ca v-ati corectat insa in loc de un "multumesc, mi-a scapat" onorabil, dumneavoastra ati preferat sa ma cenzurati ....
2. fără titlu
(mesaj trimis de Adi în data de 12.10.2010, 10:47)
Dar ce revoltat esti tu...Simplu fapt ca am ajuns sa vorbim asa mult despre o ciocolata despre care acum cateva luni nimeni nu zicea nimic dovedeste ca si-au atins scopul prin campanie. Iar articolul tau mi se pare chiar cel mai bun exemplu, campania ti-a trezit niste sentime puternice care te-au determinat sa scrii un articol despre un produs intr-un loc public, fara sa-ti dai seama ajuti si tu la campanie, dar e foarte amuzant cum tu crezi ca faci chiar opusul..:)))
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de roman în data de 12.10.2010, 11:35)
da, amuzant. Cu cine ai studiat marketingul ? Trag linie si zic: "Eu in vecii vecilor nu mai pun mana pe acea ciocolata ...." Asta era scopul sa se faca auzit mesajul GRATIS si lumea sa NU MAI CUMPERE ? Ti se pare ca le-a reusit campania, nu ?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de MAKE în data de 12.10.2010, 12:15)
Draga Adi,te-ai trezit tirziu;citeste articolul precedent in acelasi subiect.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Mara în data de 12.10.2010, 14:32)
Oh Jesus! tu lucrezi la REBU presupun, nu? si nici acolo in marketing.
pentru mine e o greseala comisa care a vrut sa fie salvata cumva. dar nu-mi dau seama care varianta ar fi mai naspa pentru brand: sa fie greseala "indreptata" sau sa fie cea mai proasta gluma ever. Nici targetul ROM (care trebuia macar inlocuit cu USA pe durata campaniei) nu cred ca va aprecia aceasta strategie de marketing = un fracaso. So, congratz! eu nu mai cumpar ROM EVER!
2.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.3)
(mesaj trimis de Mara în data de 12.10.2010, 14:47)
Poiana cu rom e exceptionala.
2.5. Buzz Marketing si Rom (răspuns la opinia nr. 2.4)
(mesaj trimis de Radu Acsinia în data de 12.10.2010, 15:37)
Sa fim seriosi si un pic realisti. Ceea ce a fcut McCann este probabil cea mai buna campanie de WOM din Romania. Cine zice ca se simte jignit sau exagereaza pentru un publicity stunt care nu a fost atat de grava pe cat se ofenseaza lumea acum, inseamna ca ar cam trebui sa se lase de aceasta meserie(pe cale de disparitie).
FELICITARI ROM si McCANN o campanie exceptionala!!!!
2.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 12.10.2010, 16:29)
pai de ce meserie sa ma las ? ca eu sunt ala care zic ca ma simt jignit ... de meseria de CONSUMATOR ? buna asta .....
2.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.6)
(mesaj trimis de Moi în data de 12.10.2010, 17:04)
Pai da, sa nu mai consumi ciocolata ROM, asta voia sa faci :))
2.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.5)
(mesaj trimis de levente csa în data de 12.10.2010, 17:42)
Te grabesti,Radule. Nu poti sa feliciti McCann-ul, inainte sa cunosti rezultatele campaniei. Deocamdata nu vezi decit ca a stirnit vilva, dar vilva poti stirni usor, cind lezezi sentimente impartasite de comunitati largi. Nu-i nimic exceptional in asta. Exceptional ar fi ca vinzarile de Rom sa creasca. Asta este scopul,nu vilva. Mai discutam peste o luna, cind vedem graficul de vinzari. Daca el se va duce in bot, cum este previzibil, atunci campania McCann nu a fost doar prosteasca, ci si execrabila.
2.9. Indiferent de vinzari (răspuns la opinia nr. 2.8)
(mesaj trimis de arbia e'moda în data de 12.10.2010, 17:57)
Nu sint necesare rezultatele vinzarilor ca sa poti aprecia campania drept execrabila. Moralmente,ea este execrabila, chiar daca vinzarile ar creste. Exista o etica a vinzarilor, exista o etica a advertisingului. Amindoua au fost calcate in picioare de McCann, descalificindu-l.
Chiar daca tamaduiesc, vracii nu devin doctori.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 12.11.2010, 22:20)
Make sminteste totul. Si pute.
Sa-ti fie rusine Make ! ce limbaj este acesta: Puteti sa vi-o bagati in dos. Eu as zice poti sa-ti bagi limba acolo, asta ca sa nu mai vorbesti (scrii) prostii in public.
In rest pentru voi care ii tineti isonul : ce va panicati; rom-ul romanesc a ajuns ciuca peste tot si ne face reclama nu tocmai buna prin Europa si prin alte zari; asa ca, "asortat" cu steagul american poate va fi asimilat ca produs american si scapam de belea.
Poate si de Make.