Misavan, producător şi distribuitor românesc de produse de curăţenie şi dezinfecţie, şi-a consolidat şi anul trecut poziţia pe piaţa de profil, înregistrând pentru al cincilea an consecutiv o creştere de peste 20% a volumului de vânzări, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Anul trecut a fost depăşit şi un prag psihologic, compania din Iaşi înregistrând o cifră de afaceri de 101.400.000 lei, faţă de 78.950.000 lei, suma aferentă anului 2019.
Portofoliul companiei cuprinde peste 1.500 de produse şi soluţii complete de curăţenie şi dezinfecţie, iar cele mai cunoscute şi comercializate sunt cele din gama premium Dr. Stephan. Lansate iniţial pentru uz profesional, targetul fiind afacerile din domeniul HoReCa, office, medical, industrie şi auto, produsele Dr. Stephan au fost adaptate în ultimii ani pentru retail şi consumatorii casnici. În ultimul an, cele mai căutate produse din gama Dr. Stephan au fost Aseptic Gel (dezinfectant pentru mâini), Descol-75 (spray dezinfectant hidroalcoolic pentru suprafeţe multiple) şi Fresc (dezinfectant pentru pardoseli şi suprafeţe).
Ciprian Otea, director general Misavan, a declarat: "Pentru unii jucători din piaţă, declanşarea pandemiei în martie 2020 a dublat sau triplat volumele de vânzări comparativ cu anul 2019. Noi am fost obligaţi să ne adaptăm rapid şi să compensăm pierderile suferite pe piaţa B2B (prin închiderea restaurantelor, hotelurilor şi a spaţiilor de birouri). Decizia de a adapta produsele noastre şi a le face accesibile consumatorilor casnici a echilibrat balanţa comercială şi s-a dovedit a fi una buna, dovedindu-şi eficienţa anul trecut. Astfel, ne-am menţinut şi în condiţii de pandemie trendul ascendent, păstrând creşterea constantă, de aproximativ 20% în fiecare an din 2015 încoace. Iar dacă ne raportăm la nivelul înregistrat în 2015, putem vorbi despre o triplare a cifrei de afaceri. Sperăm şi dorim să avem o creştere de aproximativ 10-12% şi în 2021."
La debutul pandemiei, Misavan avea deja 18 produse biocide (dezinfectanţi pentru suprafeţe şi igienă personală) avizate de Ministerul Sănătăţii încă din perioada 2011-2014. "E foarte important deoarece au fost supuse rigorilor autorizării şi au obţinut certificarea într-un context în care foarte puţine companii o aveau, comparativ cu situaţia actuală", spune Ciprian Otea.
Conform comunicatului, portofoliul diversificat al producătorului din Iaşi a ajutat la consolidarea business-ului şi în 2020, printre avantajele companiei numărându-se utilizarea la potenţial maxim a resurselor disponibile pe piaţa locală şi importul doar a acelor materii prime care nu se găsesc în România, un lanţ de producţie eficient şi o acoperire regională cât mai bună. Acesta a fost şi motivul pentru care anul trecut, în plină pandemie, pentru o mai bună acoperire a zonei de vest a României, Misavan a deschis două filiale noi, în Alba Iulia (iunie 2020) şi Baia Mare (septembrie 2020), în urma unei investiţii totale de aproximativ 850.000 lei.
"Modelul nostru de business s-a bazat mereu pe ideea de a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri, iar în perioada crizei sanitare, clienţii şi-au dorit furnizori prompţi şi corecţi, care să le ofere produse de calitate. Am fost printre companiile care au angajat personal în 2020, tocmai pentru a fi eficienţi şi a ţine pasul cu dezvoltarea companiei. De altfel, ca şi cifra de afaceri şi numărul angajaţilor s-a triplat în ultimii cinci ani", afirmă Ciprian Otea.
Pentru anul în curs, compania Misavan are în plan o serie de investiţii în modernizarea facilităţilor de producţie, extinderea gamelor de produse şi în dezvoltarea capacităţii logistice şi de transport.