ESX, cea mai mare reţea de săli de fitness şi centre sportive din ţara noastră, a atins obiectivul de afaceri de 1 milion de euro pentru anul trecut şi estimează o multiplicare de 4 ori a business-ului, până la 4 milioane de euro în anul curent, o creştere accelerată care se menţine la acelaşi nivel în ultimii trei ani, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, în ciuda restricţiilor pandemice care au continuat şi în anul 2021, ESX a încheiat anul trecut cu aproximativ 100.000 de abonamente vândute, 600.000 de intrări la sălile partenere şi peste 50.000 de conturi create. Pentru anul acesta, compania se aşteaptă la un total de 2 milioane de intrări la peste 600 de săli din reţeaua ESX şi 250.000 de abonamente vândute.
"În ultimii 3 ani, business-ul ESX a început să crească exponenţial, înregistrând afaceri de 4 ori mai mari de la an la an, ceea ce ne certifică faptul că românii aveau nevoie să se antreneze inteli-gent, prin acces la mai multe săli cu un singur abonament, pe care să îl poată achiziţiona singuri, fără ca angajatorul să intermedieze acest serviciu. Din datele noastre, observăm că peste 60% din românii care au un abonament ESX preferă să schimbe activităţile sportive într-o lună. Fiecare are propriile preferinţe în ceea ce priveşte frecvenţa, tipul de exerciţii, echipamentul şi nivelul de fit-ness. Aplicaţia ESX vine să susţină aceste nevoi întrucât abonaţii noştri au acces la peste 350 de săli din 50 de oraşe ale ţării şi beneficii precum diverse programe educaţionale de fit-ness şi nutriţie", a declarat fondatorul ESX, Andrei Trofin.
Sportul şi tehnologia sunt două domenii în continuă dezvoltare, astfel că ESX a gândit un me-canism util pentru a susţine creşterea accelerată a industriei activităţilor sportive şi pentru a promova un stil de viaţă sănătos în rândul românilor. În acest sens, compania a dezvoltat şi parteneriate cu LifeBox, FoodKit, Fitness Chef, BeeFit.
"Piaţa locală de fitness încă mai are de recuperat, fiind pe locul 3 la obezitate în Europa, doar 1 din 20 de români practicând regulat o activitate sportivă. Credem totuşi că sala de sport va deveni spaţiul pe care toată lumea îl vizitează de două ori pe săptămână, ca parte a unui regim de sănătate holistic, ceea ce va duce şi la evoluţia industriei sportive în masă. Observăm că atunci când vine vorba de mişcare cei mai activi sunt bucureştenii, urmaţi de ieşeni şi clujeni", completează an-treprenorul Andrei Trofin.
Pentru ESX, anul 2022 vine cu multe lansări, investiţii şi dezvoltări pentru a îmbunătăţi experi-enţa utilizatorilor platformei. Urmează să integeze AI şi machine learning pe bazele de date, cu stilul de viaţă şi comportamentul clienţilor astfel încât să poată prezice posibile boli, în funcţie de istoricul medical, alimentaţie, structura corpului, etc.
"Vrem să facem prima sală virtuală din România în metaverse, lucrăm la lansarea unui upgrade mai mare al aplicaţiei şi website-ului, regândim tot sistemul, ceea ce ne va permite să avem parteneriate cu mai multe centre sportive mari din ţară, vom avea pachete cu posibilitatea de a testa 7 zile, gratuit, abonamentele ESX pentru membrii noi", anunţă Andrei Trofin.
Compania ESX îşi păstrează şi ţinta de exindere internaţională, atenţia fiind pe două teritorii im-portante, USA - California şi Europa de Sud Est: Spania, Italia, Bulgaria, se arată în comunicat.