În anul 2023, Pepco a angajat peste 30.000 de femei în lanţurile sale de magazine pe care le deţine la nivel european. Femeile reprezintă până la 93% din forţa de muncă a retailerului în Europa, conform unui comunicat de presă al companiei.
La ora actuală, doar în România, un număr de peste 3.200 de femei lucrează în cadrul Pepco. În majoritatea departamentelor, femeile reprezintă două treimi din forţa de muncă. De asemenea, în ţara noastră, peste 1.380 de femei deţin poziţia de manager de magazin şi conduc echipe formate în majoritate tot din femei.
Femeile ocupă funcţii diverse în cadrul Grupului Pepco, fiind prezente atât în consiliul de administraţie, cât şi în poziţii de management şi ca designeri, consilieri clienţi, agenţi de achiziţii.
Clienţii Pepco sunt în majoritate femei
Analizele interne ale companiei arată faptul că femeile reprezintă 87% din clienţii magazinelor Pepco. În medie, acestea au în jur de 39 de ani şi unul sau doi copii. 55% dintre acestea au copii cu vârste de până la 14 ani. Până la 90-96% dintre femeile de pe majoritatea pieţelor unde Pepco este prezent sunt familiarizate cu brandul. Într-un studiu realizat în 2023, clienţii au subliniat că a face cumpărături în cadrul magazinului este o formă excelentă de evadare din cotidian.
Magazinele Pepco cuprind, în total, aproximativ 530 de categorii de produse: 23% dintre acestea sunt haine şi accesorii pentru adulţi, 30% articolele de îmbrăcăminte pentru copii şi 27% reprezintă accesorii pentru casă. Compania îşi actualizează şi îşi modifică în mod regulat gama, introducând circa 250 de produse noi pe săptămână şi 130 de colecţii noi în fiecare sezon.
Agnieszka Jaworska, Commercial Director în cadrul grupului Pepco, este de părere că deschiderea şi susţinerea companiei pentru dezvoltarea femeilor care lucrează în companie se traduc într-o eficacitate mai mare a activităţilor întreprinse. "În trecut, exista o distincţie clară între sectoarele şi poziţiile considerate în mod tipic masculine şi feminine. Acum, astfel de divizări par să-şi fi pierdut relevanţa. Schimbarea a avut loc în noi, femeile. Suntem puternice şi conştiente de atuurile noastre. Dorim să ne dezvoltăm, motiv pentru care căutăm locuri şi persoane care să ne sprijine în acest sens. În departamentul pe care îl conduc, femeile reprezintă până la 80% din personal. Diversitatea este o valoare cheie la Pepco, motiv pentru care susţinem dezvoltarea tuturor femeilor şi bărbaţilor care lucrează alături de noi", subliniază aceasta.
Programe pentru angajaţi
Începând cu anul 2015, Rodica Onişoru a ocupat poziţia de Store Manager şi a coordonat primul magazin Pepco deschis în oraşul Iaşi. Doi ani mai târziu, din vara anului 2017, a fost promovată pe poziţia de Area Manager, poziţie care i-a oferit multe satisfacţii profesionale. A coordonat echipe din diferite oraşe precum: Iaşi, Suceava, Botoşani, Piatra Neamţ şi Vaslui. La începutul anului 2023 a fost promovată pe poziţia de Regional Manager, coordonând activitatea a cinci manageri de zonă din judeţele Moldovei şi nu numai: Suceava, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Vaslui, Bacău, Vrancea, Galaţi, Brăila, Tulcea, Buzău şi Ploieşti.
"Experienţa mea în retail s-a potrivit perfect cu tot ceea ce reprezenta Pepco încă de la început. Din momentul deschiderii primelor magazine Pepco în România, în anul 2015, am avut ocazia să coordonez prima echipă în calitate de Store Manager, în Iaşi. Am lucrat alături de oameni talentaţi, iar viziunea mea s-a transmis în fiecare aspect al activităţii noastre. Cu devotament şi implicare, am reuşit să dezvolt şi să inspir fiecare membru al echipei să devină cea mai bună versiune a sa, reflectând astfel eficienţă şi productivitate. Consider că sunt un lider care îşi doreşte să creeze lideri, iar parcursul meu pot spune ca a fost unul captivant. Cuvintele care m-au ghidat mereu în acest sens şi pe care vreau să le împărtăşesc sunt acestea: «Ai reuşit, continuă! N-ai reuşit, continuă!»", spune Rodica Onişoru, Regional Manager Pepco.