Grupul PepsiCo Inc. din SUA a decis să vândă Tropicana şi alte mărci de sucuri din America de Nord către firma franceză private equity PAI Partners, pe 3,3 miliarde de dolari, urmărind să-şi simplifice gama de produse şi să se îndepărteze de băuturile bogate în zahăr.
Acordul este una dintre numeroasele investiţii pe care le-a făcut PAI în ultimii ani. Spre exemplu, în 2019, Nestle SA din Elveţia şi-a vândut afacerea cu îngheţată din SUA, inclusiv mărci precum Häagen-Dazs, către o societate mixtă susţinută de PAI, într-o tranzacţie evaluată la 4 miliarde de dolari.
Conform Reuters, PepsiCo., care a cumpărat producătorul de suc de portocale Tropicana în 1998 pentru aproximativ 3,3 miliarde de dolari, şi Naked Juice din SUA, aproape un deceniu mai târziu, pentru 150 de milioane de dolari, va păstra o participaţie de 39% la noua societate mixtă şi va avea drepturi exclusive de distribuţie în SUA pentru mărcile în cauză.
Vânzarea va oferi PepsiCo fonduri pentru dezvoltarea şi creşterea portofoliului său de gustări şi băuturi cu conţinut caloric zero, conform directorului executiv al companiei, Ramon Laguarta.
Operaţiunile cu sucuri au generat venituri nete de aproximativ 3 miliarde de dolari pentru PepsiCo în 2020, cu marje de profit operaţionale care erau sub cele ale grupului.
Centerview Partners a fost consultantul financiar al PepsiCo în cadrul tranzacţiei de vânzare a brandurilor menţionate, în timp ce JPMorgan Securities LLC a fost consultantul PAI.
Amintim că şi rivalul PepsiCo., Coca-Cola Co., şi-a eficientizat, de asemenea, gama de produse în ultimul an, eliminând brandurile sale de sucuri dietetice TaB şi băuturile Coca-Cola Energy din Statele Unite, respectiv vânzând marca ZICO cu apă de nucă de cocos.
"Companiilor le este greu să ofere susţinere eficientă de marketing unui număr infinit de mărci care deseori concurează pentru ocazii similare", declara, în luna mai, Stephen Rannekleiv, analist al Rabobank. În opinia sa, companiile caută să lanseze produse noi care au fost dezvoltate intern.