Peste 100 milioane EURO în campaniile cu influenceri în 2024, o creştere de 300% în trei ani

A.F.
Companii / 25 iulie

Peste 100 milioane EURO în campaniile cu influenceri în 2024, o creştere de 300% în trei ani

Într-un context în care reţelele de socializare sunt din ce în ce mai influente în viaţa consumatorilor, impactul creatorilor de conţinut digital creşte proporţional. În acest an, mai mult de 93% dintre români petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele sociale, iar 21% dintre aceştia stau pe social media mai mult de 4 ore pe zi, conform unui comunicat remis redacţiei.

MOCAPP, liderul Influencer Marketing (IM) din România, a realizat un studiu detaliat al pieţei româneşti de Influencer Marketing în parteneriat cu HypeAuditor, companie americană de analiză în domeniu. Au fost studiate 587.484 postări comerciale şi 47.973 creatori de conţinut din 27 de nişe.

Rezultatele studiului arată o creştere semnificativă a pieţei, de aproximativ cinci ori de la începutul pandemiei!

Influencerii români au de cele mai multe ori o audienţă locală, formată exclusiv din consumatori din România, ceea ce îi face deosebit de eficienţi pentru campaniile de marketing ţintite. Această implicare ridicată a consumatorilor finali se traduce în bugete mai mari de promovare online de către companii.

România a văzut o adoptare rapidă a digitalului în ultimii ani, accelerând creşterea canalelor de marketing digital, inclusiv Influencer Marketing.

Brandurile valorifică prezenţa puternică a influencerilor pe platforme precum Instagram, Facebook, YouTube şi TikTok pentru a ajunge eficient la publicul ţintă.

Evoluţii şi tendinţe

Studiul MOCAPP evidenţiază evoluţiile semnificative şi tendinţele actuale din această industrie dinamică, oferind perspective esenţiale pentru branduri şi creatori de conţinut. Piaţa de publicitate digitală din România este încă în dezvoltare în comparaţie cu pieţele mai mature din Europa de Vest. Influencer Marketing la noi în ţară creşte rapid, dar a început de la o bază mai mică.

Pentru prima dată în România, avem o estimare a numărului de creatori de conţinut implicaţi în campanii publicitare: în iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi, fiecare având cel puţin o campanie plătită pe lună. Cele mai multe campanii cu Influenceri sunt pe Instagram (unde Reels au un reach organic mediu de 85%, iar Caruselurile generează 36% din comentarii), dar TikTok vine puternic din urmă, mai ales datorită engagement-ului ridicat pe care îl vedem acolo.

În ceea ce priveşte brandurile, cele mai importante industrii care investesc în Influencer Marketing sunt Fashion & Retail / FMCG, Beauty & Make-up, Finance & Banking, şi Gadgets & Smartphones.

Publicitatea cu influenceri: o strategie rentabilă

Parteneriatele cu creatori de conţinut online, influenceri şi vedete este profitabilă în România, având în vedere numărul mare de companii care investesc în IM (5.400+ în 2023) şi evoluţia pozitivă a bugetelor din agenţii. Această eficienţă a costurilor duce la alocarea unei părţi din ce în ce mai mari din bugetul de marketing digital către campaniile cu influenceri.

Rezultatele studiului arată că totalul bugetelor estimate din IM vor trece de euro100 milioane în anul 2024, o creştere uriaşă comparativ cu anul 2020, când piaţa totală era estimată la euro18-euro23 milioane pe an.

La nivelul Uniunii Europene, ponderea bugetelor IM este de 4%-7% din bugetul total al pieţei de Digital Marketing, în timp ce în România este undeva între 22% şi 30%. Diferenţa vine din specificul cultural şi din noutatea acestei abordări în contextul publicităţii.

"În 2012, când am lansat primele campanii cu artişti pe Facebook, visam la o piaţă românească de milioane de euro. În 2024, am depăşit pragul de 100 de milioane, o cifră inimaginabilă atunci! Cererea din piaţă creşte continuu, aducând în prim-plan mii de nano şi micro influenceri care devin parteneri ideali pentru brandurile locale şi internaţionale", spune Florin Grozea, CEO MOCAPP.

Concluzii şi perspective de viitor

Numărul postărilor comerciale din Social Media pe canalele Influencerilor a crescut semnificativ, de la aproximativ 18.000 în 2020 la aproximativ 320.000 în 2024.

Dintre toate categoriile, Nano-Influencerii (creatori între 1.000 şi 10.000 de followers) au un engagement de 2.5x până la 5x mai mare comparativ cu influencerii mai mari ( >500.000 followers).

"Industria Influencer Marketing din România continuă să evolueze an de an, cu potenţial de dublare în 2024. Cu astfel de cifre şi o piaţă în creştere anuală two-digits, viitorul industriei IM este promiţător, oferind numeroase oportunităţi atât pentru branduri, cât şi pentru creatorii de conţinut" spune Nick Baklanov, Marketing Intelligence Analyst @ HypeAuditor.

Importanţa studiului pentru industrie

Studiul realizat de MOCAPP se doreşte a fi un instrument esenţial pentru toţi actorii din industrie:

·Pentru branduri, acest studiu oferă o înţelegere profundă a tendinţelor de pe piaţă. Acest lucru le permite să aloce bugete mai eficient şi să selecteze influenceri potriviţi pentru campaniile lor.

·Influencerii pot utiliza aceste date pentru a-şi optimiza strategia de conţinut şi pentru a atrage colaborări mai avantajoase.

·Managerii de influenceri şi agenţiile de PR vor găsi în studiu informaţii valoroase care le vor permite să negocieze contracte mai favorabile şi să construiască relaţii de lungă durată cu brandurile.

·Specialiştii în marketing pot profita de perspectivele oferite pentru a crea campanii inovatoare şi eficiente, adaptate la specificul local şi la nişă.

În ansamblu, acest studiu contribuie la creşterea transparenţei în piaţă şi la evoluţia industriei, aducând beneficii tuturor participanţilor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
transilvaniainvestments.ro
IBC SOLAR
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9738
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4662
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2921
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9047
Gram de aur (XAU)Gram de aur369.6415

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
citiesoftomorrow.ro
govnet.ro
energyexpo.ro
thediplomat.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb