Peste o mie de CFR-işti vor protesta vineri în faţa Ministerului Transportului

I.D.
Companii / 22 aprilie 2016

Peste o mie de CFR-işti vor protesta vineri în faţa Ministerului Transportului

Actualizare 15:00 CFR Călători îşi exprimă disponibilitatea participării la discuţii

CFR Călători îşi menţine transparenţa în relaţia cu partenerii sociali şi îşi exprimă disponibilitatea participării la discuţii pentru identificarea unor soluţii viabile la revendicările sindicale, astfel încât să poată fi asigurate condiţiile de muncă şi drepturile angajaţilor, conform unui comunicat transmis de Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători.

În acord cu priorităţile stragice ale Ministerului Transporturilor din Master Planul General de Transport (MPGT) pe termen mediu şi lung, CFR Călători derulează proiecte de investiţii ce privesc achiziţia de noi trenuri şi procurarea unor dispozitive mobile de emitere şi verificare a biletelor de transport ("sistemul e-ticketing").

"Sunt deschis dialogului, iau în serios ideea de echipă şi ideea de performanţă în management. Am început anul 2016 cu majorări salariale de 10% şi acordarea tichetelor de masă. Încerc să identific cât mai multe din problemele şi nevoile cu care ne confruntăm şi îmi doresc ca împreună să le găsim rezolvare, a declarat Iosif Szentes, Directorul General al CFR Călători care a fost prezent în mijlocul protestatarilor.

Cu toate problemele pe care le întâmpină la duratele de parcurs, CFR Călători încearcă îmbunătăţirea serviciilor care să satisfacă aşteptările pasagerilor. Managementul CFR a fost şi este în contact cu clienţii săi şi consideră importantă realizarea acestor proiecte de ridicare a standardelor călătoriei cu trenul.

"Piaţa concurenţială în continuă dezvoltare ne obligă să ţinem pasul şi să răspundem nevoilor de mobilitate a oamenilor. Aceştia, pe bună dreptate, vor să circule în condiţii civilizate şi au posibilitatea de a alege" se mai transmite în comunicat.

Prin implementarea acestor proiecte, care sunt condiţii obligatorii impuse de regulamentele din legislaţia europeană în vigoare, transportul feroviar de pasageri din România încearcă să se alinieze standardelor oferite de administraţiile feroviare europene.

(R.J.)

-------

Actualizare 11:34 Sindicatele CFR: Lipsa investiţiilor în transportul feroviar poate determina oricând un accident de proporţii de tipul "Colectiv"

Câteva sute de angajaţi ai Companiei Naţionale Căile Ferate Române protestează vineri în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de starea deplorabilă în care a ajuns sectorul feroviar românesc, au declarat, pentru Agerpres, liderii sindicali.

"Lipsa investiţiilor în infrastructura de transport feroviar şi în reparaţiile trenurilor poate determina în orice moment un accident de mari proporţii, precum cel din clubul Colectiv. Există din ce în ce mai multe restricţii de viteză. Avem tronsoane unde trenurile nu pot circula cu mai mult de 5 kilometri la oră pentru că altfel ar face accident. De asta suntem aici, să atragem atenţia că trebuie să prevenim un nou "Colectiv", a precizat Petre Trifu, impiegat de mişcare la CFR Caracal şi membru al sindicatului RC Piatra Olt.

El a arătat că un impiegat de mişcare este echivalentul unui controlor de trafic aerian, de el depinzând siguranţa a zeci de trenuri zilnic. Cu toate acestea, sectorul feroviar este subfinanţat, iar salariile şi sporurile sunt mult mai mici în comparaţie cu munca depusă şi cu responsabilitatea pe care o au angajaţii căilor ferate.

"Sunt angajat al CFR de 27 de ani, iar, la salariul meu de 1.763 lei, iau spor de muncă periculoasă de 4 lei. Ce înseamnă 4 lei, dacă mă uit mai bine pot să-i găsesc şi pe jos. Iar munca mea e echivalentă cu cea a unui controlor de trafic aerian, de mine depinde siguranţa traficului. Eu trebuie să vorbesc într-o tură de 12 ore cât un om normal într-o săptămână", a mai spus Trifu.

"Din 1989 încoace, a fost un dezastru în administrarea CFR. Se distrug staţii, se vând linii la fier vechi, se vând vagoane, nu există piese de schimb, nu se fac achiziţii pentru a moderniza vagoanele. Vagoanele de călători sunt într-o stare deplorabilă. Şi copiii noştri circulă tot cu aceste trenuri şi ne este teamă să nu păţească în orice moment un accident, pentru că noi vedem tot ce se întâmplă şi ştim că acest lucru este oricând posibil", a continuat angajatul CFR.

La rândul său, Maxim Rodrigo, şeful Federaţiei Naţionale a Transportatorilor Feroviari, susţine că este nevoie de un mers al trenurilor stabil, iar lucrările la infrastructură să fie mutate pe timp de noapte, pentru a nu mai cauza întârzieri în circulaţie.

"Nu mai trebuie să avem un mers al trenurilor orientativ, ci unul stabil, iar călătorul să ştie exact la ce oră are tren. În plus, CFR se sinucide permiţând existenţa autogărilor în incinta gărilor şi lăsând firmele de transport rutier să îşi deschidă reprezentanţe în incinta gărilor. Călătorii se vor muta pe transportul rutier, trenurile vor fi din ce în ce mai puţine, iar infrastructura va avea de suferit", a mai spus Rodrigo.

El a amintit şi faptul că CFR Marfă a avut de suferit în urma intrării pe piaţă a unor operatori privaţi care au câştigat diverse contracte mari şi acum sunt anchetaţi de Direcţia Naţionlă Anticorupţie.

Protestul angajaţilor din căile ferate este programat să fie finalizat la ora 13,00.

(I.D.)

-------

Peste o mie de CFR-işti vor protesta vineri, între orele 10,00 şi 13,00, în parcul din faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de lipsa de interes a guvernanţilor în amânarea revizuirii legislaţiei privind salarizarea, de falimentarea sistemului feroviar şi de lipsa investiţiilor din ultimii ani în infrastructura feroviară de stat.

De asemenea, sindicaliştii reclamă lipsa achiziţiilor de material rulant nou, automotoare, rame electrice şi vagoane noi, tergiversarea aprobării legii privind statutul personalului feroviar şi distrugerea identităţii meseriei de CFR-ist, plata cu întârziere a salariaţilor din Unităţile Feroviare de Stat şi deteriorarea continuă a condiţiilor de muncă.

Nu în ultimul rând, angajaţii din sectorul feroviar protestează din cauza întârzierii adoptării Bugetelor de Venituri şi Cheltuieli în Unităţile Feroviare de Stat aferente anului 2016, deteriorării continue a condiţiilor de muncă şi disponibilizărilor de personal, politizării funcţiilor de conducere din Unităţile Feroviare de Stat şi din cauza lipsei de coordonare şi eficienţă? la nivelul managementului companiilor feroviare de stat.

Organizaţiile lucrătorilor feroviari intenţionează ca prin această acţiune de protest să atragă atenţia guvernanţilor asupra aspectelor menţionate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb