• FM România vrea să se extindă printr-o achiziţie
FM Logistic, companie care oferă servicii logistice de aproape zece ani în ţara noastră, are un plan ambiţios pe termen lung, reprezentanţii companiei estimând afaceri de două miliarde de euro, la nivelul întregii companii. "Cei care conduc afacerea la nivel internaţional îşi propun ca acest obiectiv să fie îndeplinit prin eforturi de consolidare a activităţii de bază şi prin dezvoltarea de noi activităţi", a declarat Cătălin Olteanu-Heel, directorul general al companiei din ţara noastră.
De la înfiinţarea ei, compania franceză FM Logistic nu a înregistrat niciodată pierderi şi a cunoscut un ritm de dezvoltare constant de 12% pe an. Astfel, în 1992, furnizorul de servicii a ajuns la o cifră de afaceri de 56 de milioane de euro, creşterea continuând până la obţinerea unei cifre de afaceri de 807 milioane de euro, pentru anul trecut.
• Pentru 2013, FM România estimează o cifră de afaceri de 24 milioane de euro
De la o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro după primul an de activitate, FM România, parte a grupului francez FM Logistic, şi-a mărit valoarea afacerii la peste 20 milioane de euro în anul fiscal 2011-2012, având 700 de angajaţi.
Pentru anul fiscal 2012-2013, directorul companiei estimează o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro.
Ca pondere în cifra de afaceri, depozitarea şi activitatea de manipulare reprezintă 48% din veniturile obţinute, activitatea de transport intern - 48%, iar cea de co-packing - 4%. Serviciile de transport intern sunt oferite principalilor clienţi FM Logistic în România, precum şi companiilor PROFI Rom Foods, Sarantis, Boromir, Coca-Cola, SCA Packaging, Pepsico, Dufa Deutek, Albalact, Bunge, Rompak, Carrefour etc. Având în vedere că activitatea de transport intern se dezvoltă de la un an la altul, şi portofoliul clienţilor s-a extins, Billa, Friesland, Albalact, Covalact, Agricola,Heineken fiind o parte dintre noii clienţi FM Logistic pe partea de distribuţie.
În ceea ce priveşte serviciile de transport internaţional, acestea sunt oferite unor companii precum Danone, Unilever, Kraft Foods, P&G etc.
În prezent, FM România deţine o suprafaţă de stocare de peste 80.000 de metri pătraţi şi două platforme logistice, în Dudeştii Noi (Timiş), şi Petreşti (Dâmboviţa).
FM Logistic operează în şase sectoare principale - alimentar, retail, mărfuri generale (auto, electronice, hi-tech), industria bunurilor de uz casnic şi îngrijire personală. Grupul francez FM Logistic a intrat pe piaţa românească în 2003.
• Extindere prin achiziţie
FM România vrea să-şi extindă operaţiunile locale printr-o achiziţie, operaţiune care ar putea fi iniţiată cel mai devreme în următorii doi ani. "Avem o listă de ţinte. Ne-am făcut temele şi ne-am uitat spre sectoarele pe care am vrea să le acoperim în viitor. (...) La ora asta se fac nişte socoteli", a declarat domnul Cătălin Olteanu.
El a afirmat că este luată în calcul atât preluarea unei firme active pe un segment neacoperit în prezent de FM România, fie o achiziţie mai ieftină, a unui jucător "care nu şi-a făcut temele foarte bine", cu probleme, pentru dezvoltarea pe orizontală.
"Ambele variante sunt luate în calcul. (...) Mai repede de 2013-2014 nu va fi. O decizie se ia cam în 6-9 luni din momentul în care noi punem degetul pe o ţintă", a arătat şeful FM România.