Piaţa de business intelligence din România s-a cifrat la 7,7 milioane de euro în anul 2006, în creştere cu 39 % faţă de nivelul înregistrat cu un an în urmă, a declarat, în cadrul conferinţei IDC Business Intelligence Roadshow 2007, directorul de cercetare software IDC Cema, Thomas Vavra. "Această piaţă are un potenţial de creştere foarte mare, în următorii ani, pentru că afacerile se dezvoltă într-un ritm accelerat", a menţionat reprezentantul IDC Cema.
Business Intelligence (BI) este un termen care numeşte un set de concepte şi metode folosite pentru a îmbunătăţi calitatea procesului decizional în afaceri. Prin Business Intelligence, se asigură obţinerea informaţiilor necesare unui departament din cadrul unei companii, în timp util, de către persoanele care au nevoie de acestea.
Peste 80% din informaţiile pe care companiile le deţin se regăsesc sub forma de text, nestructurate, potrivit declaraţiilor preşedintelui Inmon Data Systems, William H. Inmon. "Pentru a eficientiza acest sistem, informaţiile trebuie să fie integrate în sisteme de business intelligence", a explicat acesta.