Piaţa de jucării autohtonă a depăşit 52 milioane de euro, anul trecut

F.A.
Ziarul BURSA #Companii / 11 iulie 2007

Piaţa de jucării autohtonă a depăşit 52 milioane de euro, anul trecut

15 euro - bugetul mediu anual alocat jucăriilor pentru copii de către o familie din România, în condiţiile în care în ţări precum Slovacia, Cehia şi Ungaria se situa la 50 de euro încă din 2003

Piaţa de jucării din Europa de Est a atins la sfîrşitul anului trecut un nivel de 580 de milioane de euro, potrivit Institutului de Cercetări al UE (EUROSTAT). Pentru anul în curs, estimările EUROSTAT indică un total de 620 milioane de euro, adică un ritm de creştere de 7%. Conform aceloraşi măsurători, piaţa de jucării din România reprezintă 9 procente din totalul pieţei din Europa de Est, ajungând, în 2006, la 52,2 milioane de euro.

Compania "Diverta" estimează, în acest an pe o creştere a vânzărilor de jucării de 40%, cu peste 30 de procente mai mare faţă de ritmul de dezvoltare al pieţei est-europene.

"Creşterea nivelului de trai şi deschiderea tot mai mare a românilor către calitate şi produse de brand ne permit să mizăm pe o creştere cu un procent a pieţei româneşti de jucării, astfel încât la finele acestui an România să ajungă la o cotă de 10% din totalul pieţei europene", a precizat Ligia Zaharia, director de marketing Diverta.

Un alt argument în favoarea creşterii cotei de piaţă a României în comparaţie cu ţările din zona est-europeană este populaţia sensibil mai mare faţă de acestea. În România trăiesc 22 milioane de locuitori, care însumează un consum de jucării egal cu 9% din volumul pieţei est europene. În acelaş timp, în Cehia populaţia este de 10,2 milioane de locuitori, la fel şi în Ungaria, iar ponderea fiecăreia dintre ţările menţionate se ridică la aproximativ 15-16% din piaţa est-europeană de jucării.

În medie, bugetul mediu anual alocat jucăriilor pentru copii de către o familie din România era, în 2006, de 15 euro, în condiţiile în care media bugetului anual per copil în ţări precum Slovenia, Cehia şi Ungaria se situa la 50 de euro încă din 2003.

"Piaţa românească de jucării începe să crească, iar aderarea la Uniunea Europeană a favorizat această evoluţie. Estimăm că în medie, anul acesta, un copil din România va primi jucării în valoare de 20 de euro sau chiar peste, cu aproximativ 40% mai mult faţă de 2006. Creşterea se va datora şi cererii mai mari pentru produsele de brand, care sunt mai sigure şi au o componentă educaţională semnificativă", este de părere Ligia Zaharia.

Preferinţele consumatorului

Compania "Diverta" a mizat pe latura educaţional-creativă a jucăriilor şi rezultatele vânzărilor confirmă schimbarea obiceiurilor de consum ale clientului: românii doresc din ce în ce mai mult să le ofere copiilor lor jucării care să le dezvolte imaginaţia şi creativitatea: ponderea acestui tip de jucării atinge aproape 50 de procente din rulajul total al jucăriilor vândute în reţeaua Diverta. Celelalte subgrupe de produse, jucăriile cu destinaţie specifică (fete/băieţi), deţin aproximativ 16 procente, respectiv 28% din vânzările totale de jucării din Diverta. Ponderile nu au înregistrat variaţii semnificative de la un an la altul.

În 2005, din totalul de vânzări Diverta de 25,8 milioane de euro, vânzările pe segmentul de jucării s-au ridicat la 850.000 de euro. În 2006, vânzările la jucării au crescut cu 39%, ajungând la 1,4 milioane de euro din totalul vânzărilor în reţeaua Diverta (38,8 milioane de euro). La începutul anului 2007, Diverta estima o creştere de 15 procente a vânzărilor faţă de 2006; în primele 6 luni ale anului în curs creşterea depăşea deja 40 procente faţă de primele luni din 2006. Motoarele acestei creşteri au fost pe de o parte maturizarea magazinelor Diverta şi optimizarea gamei de produse, iar pe de alta eliminarea taxelor vamale la jucării din UE.

Politica de dezvoltare a Diverta pe zone de jucării în perioada 2007-2008 se axează pe promovarea brandurilor şi a jucăriilor cu caracter creativ-educaţional, încercând să menţină o creştere de minimum 20% a acestei grupe de produse de la un an la altul.

Pentru următoarele douăsprezece luni, Diverta şi-a propus să distribuie noi game de produse de top pentru copii cu vârsta de până la 0-7 ani. În toamna acestui an, portofoliului de produse pe segmentul jucării i se va alătura brandul SIGIKID - jucării de pluş pentru copii între 0-7 ani. Produsele SIGIKID se diferenţiază prin faptul că sunt fabricate din material non-toxic, segment foarte slab reprezentat în acest moment în România.

Cele mai vândute produse

Vânzările de jucării sunt influenţate de serialele de desene animate care rulează pe canalele de televiziune specializate şi de lansările de film în cinematografe şi pe DVD, dar şi de noutăţile editoriale destinate copiilor (ex. Seria Harry Potter).

În primele şase luni ale anului 2007, cel mai bine vândut produs din segmentul de jucării a fost trenuleţul Thomas. Pe locul 2 în topul vânzărilor din Diverta este Scooby Doo, pe locul trei se află figurinele Littlest PetShop, pe a patra poziţie este jocul Monopoly, iar pe locul 5 se află păpuşile şi accesoriile Totally Spies - personaje din celebrul serial de desene animate.

Diverta reprezintă un concept unic pe piaţa din România: categoriile de produse comercializate în cele 70 de magazine existente la nivel naţional sunt carte, muzică şi film, jocuri şi jucării IT&C, produse de papetărie şi birotică.

Cele mai populare branduri de jucării comercializate în Diverta sunt TOMY (UK) pentru copii cu vârste cuprinse între 0-5 ani, K"Nex (SUA)-sisteme de construcţie pe sistem non-block care se adresează atât copiilor cât şi adolescenţilor (3-14 ani) şi Marvel - super eroi de acţiune Spiderman, Hulk, Lord of the Rings, Fantastic 4.

În 2006, Diverta a realizat o cifră de afaceri de 38 milioane de euro. Pentru anul în curs se estimează o cifră de afaceri de 42 milioane de euro, din care 2 milioane de euro provin din jocuri şi jucării

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb