• Din cele 60.000 de dispozitive GPS vândute anul trecut în ţara noastră, 60% aparţin companiei Mio
La peste 11 milioane de euro se ridică valoarea cotei de piaţă a companiei Mio pentru unităţile GPS vândute anul trecut în ţara noastră, dacă ar fi să luăm în calcul preţul mediu de 315 euro/dispozitiv GPS şi cota declarată de oficialii companiei, de 60% din numărul total de 60.000 de unităţi GPS vândute anul trecut.
Pentru anul 200,8 compania Mio şi-a propus să vândă în jur de 80.000 - 85.000 de unităţi GPS. Vânzările din primul trimestru al acestui an au fost în creştere, dar totuşi sub aşteptări.
"Piaţa de dispozitive GPS din România are, în acest moment, cel mai mare potenţial dintre ţările Europei Centrale şi de Est şi este una dintre cele mai dinamice din Europa. Conform analizelor noastre, piaţa a atins un volum de 60.000 de unităţi (PND - personal navigation device), iar în 2008 estimăm o creştere cu 200%", a declarat Mariusz Manowski, General Manager Eastern Europe, Mio Technology.
Dispozitivele de navigaţie Mio au reprezentat 60% din preferinţele utilizatorilor din România în 2007.
"Pentru 2008, ne propunem păstrarea unei cote de piaţă de peste 50%, ceea ce ne asigură păstrarea poziţiei de lider în România. Pentru susţinerea acestor obiective, avem în plan investiţii pentru întărirea poziţiei partenerilor de distribuţie şi în construirea unor parteneriate de retail solide. În acest mod, utilizatorii vor avea posibilitatea de a interacţiona mai rapid şi mai uşor cu produsele Mio, iar experienţa de utilizare va fi îmbunătăţită. În scurt timp, vom avea la Bucureşti o echipă ce va coordona operaţiunile companiei pentru piaţa locală", a adăugat Mariusz Manowski.
Numărul persoanelor angajate ar fi în număr de două, urmând a ocupa funcţiile de country sales manager şi chanel sales manager.
Cele cinci dispozitive GPS certificate tehnologic Mio lansate în ţara noastră sunt: Moov 360 Europa, Moov 330 Regional şi Moov 330 Europa, Moov 200 Regional şi Moov 200 Europa. Modelele Moov 330/360 au un ecran tactil de 4,3 inci, iar Moov 200 de 3,5 inci.
Funcţia de căutare locală dinamică, disponibilă pentru piaţa locală din al treilea trimestru al acestui an, poate fi utilizată pentru a găsi puncte de interes precum magazine, restaurante, sedii de companii şi locuri de distracţii.
Moov este, de asemenea, prima gamă care prezintă noua tehnologie SiRF "InstantFixll" ce anticipează poziţionarea sateliţilor la pornirea GPS-ului astfel încât timpul de aşteptare să nu depăşească cinci secunde, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot începe navigarea imediat ce pornesc la drum.