Piaţa locală de boilere este reprezentată, în proporţie de 40%, de înlocuiri, restul fiind susţinut de noi instalări, potrivit datelor Ariston Thermo România şi BRG Building Solutions trimise Redacţiei.
În document se arată: "Acest lucru arată o maturizare a segmentului local de profil, comportamentul de achiziţie fiind, de asemenea, în schimbare. Astfel, românii nu mai pun la fel de mult accent pe preţ, ci sunt interesaţi cu precădere de produse cu un grad ridicat de eficienţă".
Dincolo de înlocuiri, restul vânzărilor de boilere sunt destinate în mare măsură primei instalări, în special pentru locuinţe noi, acest lucru fiind puternic influenţat de evoluţia pozitivă a pieţei imobiliare în ultimul an.
Un alt factor care influenţează vânzările sistemelor de încălzire a apei este activitatea de pe piaţa non-rezidenţială, unde, în ultimii ani, au fost făcute investiţii majore.
În ceea ce priveşte structura pieţei locale de boilere, în acest moment, datele companiei Ariston Thermo România arată că jumătate din acest segment este reprezentat de cele electrice cu acumulare, având capacităţi de la 10 la 150l, urmate, cu un procent de 30%, de cele pe bază de combustibil solid şi de cele mixte, termoelectrice, cu 12%. Pe lângă acestea, o cotă de piaţă de 8% revine boilerelor pe gaz.
Acesta a mai arătat că, potrivit unei analize realizate de companie, în acest moment, circa 40% din achiziţii se realizează pentru înlocuirea aparatelor vechi.
În comunicat se mai arată: "În plus, faţă de anii trecuti, primul criteriu în alegerea boilerului a devenit economia de energie şi apoi preţul. Astfel, românii au înţeles importanţa instalării de boilere performante care, dincolo de design şi funcţii inteligente, asigură o reducere substanţială a costurilor. Printre alte criterii de achiziţie se mai numără brandul, puterea şi dimensiunea aparatului".
Potrivit Ariston România, aproximativ 85% dintre cumpărătorii de boilere de pe piaţa locală provin din mediul rural sau din localităţi cu mai puţin de 50.000 de locuitori.
Totodată, peste o treime din vânzările şi înlocuirile de boilere de pe piaţa autohtonă sunt realizate în zonele Banat, Crişana şi Maramureş. Zona Olteniei deţine o cotă de 29%, similară cu cea din Dobrogea, în timp în Bucureşti are cea mai slabă penetrare a boilerelor, procentul ajungând la 7%.
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, ce se ocupă de producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră, conform sursei citate.