Anul 2020 a debutat cu o creştere consistentă a înregistrărilor de motocicluri, respectiv cu 30,5% în ianuarie şi cu 63% în februarie. Ulterior, martie a reflectat primele îngrijorări legate de pandemie printr-o uşoară scădere (-0,6%) şi a ajuns la o diminuare abruptă de 59,1%, în aprilie, conform unui comunicat trimis redacţiei.
În urma acestei evoluţii, după primele şapte luni din 2020 se consemnează o creştere generală de 4,7% a înmatriculărilor totale de motociclete, ATV-uri şi scutere.
Pe segmente, datele DRPCIV arată scăderi la motociclete (- 8,4%) şi la scutere (- 22,9%). Pe de altă parte, ATV-urile au consemnat un avans de 27%, la finele lunii iulie, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019.
În ceea ce priveşte topul pe mărci, la motociclete primul loc este ocupat de BMW, cu 224 de unităţi (21,7% cotă de piaţă), urmat de Honda (193 de unităţi şi 18,7% cotă de piaţă), Kawasaki (132 de unităţi şi 12,8% cotă), Yamaha (110 unităţi şi 10,7% cotă de piaţă) şi KTM (90 de unităţi şi 8,7% cotă).
La scutere, primele trei poziţii ale ierarhiei se află, în ordine, Yamaha - cu 55 de unităţi, Piaggio (47) şi SYM (34).
Totodată, segmentul cu cel mai mare volum de achiziţii realizate, cel al ATV-urilor, este reprezentat de CF Moto, cu 850 de exemplare, urmat de Linhai (182) şi TGB (97).
Din punct de vedere al analizei teritoriale, principalele judeţe în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete sunt: Municipiul Bucureşti - cu 426 de unităţi (41,3% din total), judeţul Ilfov (67 de unităţi, echivalentul a 6,5% din total), judeţul Cluj (56 exemplare; 5,4% din total), judeţul Constanţa (42 de unităţi şi 4,1% din total) şi judeţul Sibiu (37 exemplare şi 3,6% din total).