Interesul oamenilor pentru muzică revine la un nivel foarte ridicat, în special datorită platformelor online. Piaţa muzicală mondială a valorat anul trecut 19 miliarde de dolari, aproape de nivelul anului 2006, a anunţat International Federation of the Phonographic Industry (IFPI). De mai bine de zece ani, indus-tria era în cădere liberă, însă 2018 a fost "salvat" de activitatea online. Veniturile din streaming au crescut de la 40 de milioane de dolari, în 2008, la aproximativ 9 miliarde de dolari, în 2018.
Platforme precum Spotify, Apple Music şi Deezer generează aproximativ jumătate (46%) din veniturile totale din industrie, informează News.ro. Anul trecut, vânzarea de muzică în format CD a scăzut cu 10%, iar download-ul, cu 21%. Cât priveşte numărul abonaţilor, el a crescut cu 44,9%, mai puţin faţă de anul 2017. Drake a fost desemnat cel mai bine vândut artist al anului 2018, urmat de grupul BTS şi de Ed Sheeran. Coloana sonoră "The Greatest Showman" a fost cel mai bine vândut album al anului, cu 3,5 milioane de copii, iar "Havana" al Camilei Cabello a fost single-ul anului, la nivel global. Per ansamblu, creşterea pieţei muzicale a fost de 9,7%, anul 2018 fiind al patrulea consecutiv în care continuă trendul ascendent. IFPI a confirmat că vânzarea muzicii în format vinil continuă să crească. În 2018, creşterea a fost de 6%. Formatul reprezintă acum 3,6% din piaţă. America Latină, Asia şi Australia au avut creşteri importante, în Europa însă veniturile au urcat cu doar 0,1%. Veniturile generate de muzică în Germania au scăzut cu aproximativ 10%, astfel că Marea Britanie a devenit cea mai mare piaţă muzicală.