"Mitsubishi Motors", al cincilea producător auto nipon după volumul vînzărilor, raportează pierderi semnificative pentru perioada ianuarie-martie 2005, acesta fiind al şaselea trimestru din ultimele opt în care societatea anunţă pierderi.
În perioada menţionată, "Mitsubishi" a înregistrat pierderi de 246,6 miliarde de yeni (2,28 miliarde de dolari), mai mult decît dublu faţă de pierderile aferente primului trimestru din 2004 (112,9 miliarde de yeni). Vînzările companiei nipone au scăzut cu 26% în primul trimestru, la 504,7 miliarde de yeni. Pe întregul exerciţiu fiscal încheiat la 31 martie 2005, compania niponă a înregistrat pierderi de 474,79 miliarde de yeni (4,39 miliarde de dolari), comparativ cu 215,42 miliarde de dolari în exerciţiul fiscal precedent. În această perioadă, vînzările s-au diminuat cu 16%, la 2.123 miliarde de yeni.
Conducerea "Mitsubishi Motors" încearcă să redreseze situaţia în care se află compania, pregătind noi modele şi încercînd să consolideze vînzările. În următoarele 12 luni, "Mitsubishi Motors" intenţionează să lanseze trei modele noi pe piaţa SUA - cea mai mare piaţă auto din lume. De menţionat că vînzările "Mitsubishi" au scăzut cu 53% în SUA.
"< Mitsubishi Motors > trebuie să dezvolte un model nou, atractiv, ca să-şi spele imaginea scandaloasă", declară Makoto Kikuchi, director de investiţii la "Myojo Asset Management Japan". Acesta se referă la numeroasele retrageri de pe piaţă a autovehiculelor "Mitsubishi", cauzate de diverse defecţiuni, şi apreciază că va trebui să treacă o perioadă lungă de timp pentru ca acest producător auto să prezinte încredere pentru clienţi.
Oficialii "Mitsubishi" spun că societatea nu va realiza profit mai devreme de anul fiscal ce se va încheia în martie 2007, cîştigul net estimat pentru momentul respectiv fiind de 8 miliarde de yeni. În anul fiscal ce se va încheia în martie 2006, compania va raporta, potrivit estimărilor, pierderi de 64 de miliarde de yeni, la o cifră de afaceri care va creşte cu 4,7%.