"Time Warner" Inc. din Statele Unite ale Americii, cea mai mare companie media din lume, va elimina 5.000 de locuri de muncă din cadrul diviziei AOL, respectiv 26% din personalul de care dispune această unitate Internet la nivel mondial. Oficialii societăţii vor ca astfel să revigoreze profiturile şi vânzările acesteia, afectate de reducerea numărului abonaţilor.
Directorul executiv al AOL, Jonathan Miller, i-a anunţat pe angajaţi că reducerea personalului va fi realizată în termen de şase luni. Disponibilizările includ posturi din cadrul unităţilor europene pe care AOL intenţionează să le vândă.
AOL poartă negocieri exclusive pentru înstrăinarea activităţilor Web din Franţa către furnizorul de Internet "Neuf Cegetel". Oficialii AOL mai poartă discuţii în vederea vânzării diviziilor de Internet din Marea Britanie şi Germania. Unităţile europene de Internet ale companiei numără aproape 3.000 de angajaţi.
De la finele anului trecut şi până în prezent, AOL a anunţat aproape 7.000 de disponibilizări, măsuri menite să genereze economii, în condiţiile în care compania îşi pierde abonaţii. Până la finele lui 2007, societatea va reduce cu un miliard de dolari cheltuielile diviziei AOL. Strategia de restructurare a companiei va costa între 150 şi 200 de milioane de dolari.
Fondată în 1985, AOL a pierdut 9 milioane de abonaţi în SUA, în patru ani, utilizatorii îndreptându-se către companiile care le oferă mai multe facilităţi, precum "Yahoo!" Inc. şi "Google" Inc.
Vânzările AOL au scăzut cu 2,4% în trimestrul al doilea din 2006, faţă de aceeaşi perioadă din 2005, acestea însumând 2 miliarde de dolari. Profitul operaţional al societăţii s-a micşorat cu 4%, la 505 milioane de dolari.
La finele lunii iunie, AOL avea 17,7 milioane de utilizatori în SUA, faţă de 26,7 milioane în 2002. În Europa, AOL la pierdut 517.000 de abonaţi într-un an, totalul acestora fiind de 5,6 milioane.