Potrivit unui comunicat către redacţie, companiile Pluxee şi Ipsos România, au reuşit în premieră pentru ţara noastră, să realizeze un studiu complet despre preferinţele şi atitudinile faţă de muncă ale celor 4 generaţii active în piaţa muncii. Colaborarea pentru studiu s-a dorit a fi un demers menit să surprindă ce înseamnă o cultură organizaţională incluzivă generaţional.
Realizat în luna iunie 2024, studiul a analizat atitudinile, provocările şi preferinţele faţă de muncă ale celor 4 generaţii de angajaţi activi în prezent: generaţia Z, cuprinzându-i pe cei născuţi între 1996 şi 2012, generaţia Y, alcătuită din persoane născute în intervalul 1980-1995, generaţia X, cu data de naştere în intervalul 1966-1979, şi nu în ultimul rând, generaţia Baby-Boomers, formată din angajaţii născuţi între 1945 şi 1965.
Rezultatele studiului arată că în topul priorităţilor angajaţilor din România se află atât aspecte ce îmbină recompensarea echitabilă a muncii cu o cultură organizaţională ce pune accent pe stabilitate şi pe lipsa presiunii, cât şi beneficii precum săptămâna de lucru redusă.
Totodată, aşteptările legate de muncă tind să evolueze şi să se schimbe în funcţie de vârstă. Astfel, în timp ce pentru tinerii din Generaţia Z lipsa presiunii la job se află pe locul 2 în topul priorităţilor, pentru angajaţii mai maturi, din generaţiile Y şi X, stabilitatea locului de muncă e mult mai importantă.
La polul opus, angajaţii generaţiei Baby Boomers, caută un loc de muncă ce le oferă, pe lângă stabilitate, şi un mediu de lucru prietenos, în care să aibă un sentiment de apartenenţă, arată datele specialiştilor.
"De mai bine de 25 de ani, Pluxee susţine companiile din România care caută să crească implicarea angajaţilor la locul de muncă prin crearea unor culturi organizaţionale ce pun accent pe colaborare şi incluzivitate. Studiul "Workplace for all. Harta motivaţiei intergeneraţionale la locul de muncă" le oferă, în premieră, o înţelegere profundă a aşteptărilor şi priorităţilor tuturor generaţiilor de angajaţi în contextul muncii, devenind astfel un instrument cu adevărat util în conturarea unor strategii de atragere, motivaţie şi retenţie a celor mai valoroşi angajaţi indiferent de vârstă. Ca parteneri pentru mai bine de 35.000 de companii ce deservesc peste 2 milioane de angajaţi români, ne dorim să oferim business-urilor din România acces la informaţii strategice ce îi pot ajuta să se diferenţieze şi să creeze branduri de angajator cu adevărat atractive pe piaţa muncii", a declarat Gabor Olajos, Country Managing Director, Pluxee România şi Bulgaria.