Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale Poşta Română a luat luni decizia de a rezilia contractul cu George Butunoiu Group, privind recrutarea în vederea ocupării posturilor de director general şi director economic, potrivit unui comunicat de presă.
"Hotărârea a fost luată în urma nerespectării criteriilor de selecţie impuse de Poşta Română", a anunţat compania.
Conform sursei, Compania Naţională Poşta Română a semnat pe 23 august un contract prin care George Butunoiu Group urma să recruteze personal pentru ocuparea a două posturi de conducere, în cadrul companiei.
Reprezentanţii companiei au afirmat: "Conform prevederilor contractului, consultantul avea obligaţia legală de a efectua selectarea candidaţilor cu respectarea criteriilor stabilitate de Comitetul de Nominalizare şi Remunerare din cadrul CA, fără a exista posibilitatea legală de a modifica criteriile prevăzute în contract".
Singura posibilitate de modificare a criteriilor de selecţie ar fi fost indicarea acesteia, în mod expres, atât in caietul de sarcini în baza căruia s-a atribuit contractul, cât şi în cadrul contractului propriu-zis, ceea ce a nu a fost menţionat, informează sursa.
Potrivit sursei menţionate anterior, în principal, reprezentaţii Poştei Române au constatat că există diferenţe între modul de redactare al criteriilor de selecţie stabilitate prin contract şi aprobate de Consiliul de Administraţie, şi forma redactată şi publicată a anunţului de selecţie de către George Butunoiu Group.
Poşta dă şi câteva exemple în acest sens: "De exemplu, potrivit criteriilor conform contractului, se cerea experienţă de cel puţin cinci ani în funcţie de administrare/conducere în companii cu valoare a activelor de cel puţin 50 milioane euro sau cu o cifră de afaceri anuală de cel puţin 50 milioane euro şi care să fi fost profitabile în ultimii cinci ani. Cu toate acestea, în criteriile conform anunţului se cerea experienţă profesională de minimum zece ani, din care cel puţin cinci ani de experienţă în managementul de top în cadrul unor companii cu valoare a activelor de cel puţin 50 milioane euro sau cu o cifră de afaceri anuală cel puţin egală cu 50 milioane euro. Între criteriile solicitate potrivit contractului, se cerea totodată experienţă în elaborarea şi implementarea de strategii de corporate turnaround, inclusiv optimizarea resurselor de real-estate şi umane, dezvoltarea şi reorganizare a activităţilor de distribuţie, logistică şi curierat, management, atragere de investiţii, modernizare, eficientizare companii, listare, creştere de capital".
Conform sursei citate, în schimb, în criteriile conform anunţului se cerea "experienţă în elaborarea şi implementarea de strategii de dezvoltare, optimizare şi modernizare de companii, inclusiv optimizarea resurselor de real-estate sau umane, dezvoltare şi reorganizare a activităţilor de distribuţie, logistică sau curierat".