Premierul Tăriceanu: Problemele a Autostrada Transilvaniei nu sunt banii, ci capacitatea de producţie a Bechtel

Ziarul BURSA #Companii #Construcţii / 16 iulie 2006

Problemele la Autostrada Transilvaniei nu sunt banii, ci capacitatea de producţie a Bechtel, a declarat, ieri, premierul Călin Popescu-Tăriceanu, în timpul vizitei pe şantierul autostrăzii de la Săvădisla, în judeţul Cluj.

"A trebuit să renegociem contractul şi acum problema este că nu are Bechtel-ul atâta capacitate să lucreze la câţi bani putem noi să dăm", a spus primul ministru, după întâlnirea avută cu constructorul autostrăzii.

Călin Popescu-Tăriceanu a arătat că în acest an au fost efectuate plăţi în valoare de 126 de milioane de euro, ceea ce reprezintă 22 la sută din volumul lucrărilor care sunt prevăzute, dar că volumul lucrărilor executate este de aproximativ 2 la sută.

"Am făcut plăţi în avans, astfel încât să se poată lucra într-un ritm cât mai susţinut, iar compania Bechtel, cu o mare capacitate managerială, va începe curând lucrul intens şi în Bihor", a declarat premierul, la Prefectura Bihor. Având ca termen final anul 2013, "un termen foarte larg", premierul afirmă că Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va cere antreprenorului general Bechtel să scurteze termenele de execuţie, atât cât este posibil.

"Interesul nostru este să terminăm cât mai repede, dar, desigur, aceste termene nu pot fi scurtate atât cât ne-am dori noi. Între realităţi şi vise e o mare diferenţă", a precizat premierul în conferinţa de presă susţinută la sediul PNL Bihor.

Dacă în judeţul Cluj ritmul lucrărilor este în creştere, nu acelaşi lucru se poate afirma despre judeţul Bihor. Aici a fost început şi se va lucra pe tronsonul 3C, Oradea-Zalău. Lucrările din Bihor la autostrada Transilvania se vor intensifica într-o săptămână-două, după discuţiile purtate, ieri, cu conducerea firmei Bechtel.

Din discuţiile cu autorităţile judeţene şi municipale a reieşit importanţa economică şi turistică a autostrăzii, corelată cu proiecte de interes local.

Tronsonul Oradea-Cluj al autostrăzii Braşov-Borş ar trebui să fie terminat la un moment dat, astfel încât să adune fluxul de circulaţie din zonele adiacente de nord şi sud către vest şi invers, a declarat, ieri, la Oradea, primul-ministru Călin Popescu-Tăriceanu.

Premierul a apreciat că lucrările trebuie coordonate în colaborare cu partea ungară, astfel încât, românii, în momentul în care circulă pe autostrada Transilvania, să poată trece în Ungaria tot pe autostradă. "În loc să atacăm diferite tronsoane pe întreaga lungime a autostrăzii Braşov -Oradea, ar fi mult mai oportună şi mai eficace soluţia terminării anumitor tronsoane, la un anumit moment de timp. Mi se pare că ar fi mult mai util ca tot tronsonul III, Oradea-Cluj, să fie terminat, astfel încât să poată aduna fluxul din nord - dinspre Baia Mare, Satu Mare şi cel din sud - Arad, Deva, Alba-Iulia, care să conducă spre zona de vest şi invers", a spus premierul Tăriceanu.

Şeful Guvernului a sosit în judeţul Bihor pentru a inspecta stadiul în care se află lucrările de execuţie la autostrada Transilvania, fiind însoţit de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Radu Berceanu, şi de ambasadorul SUA în România, Nicholas Taubman.

În perioada imediat următoare, după discuţiile avute şi cu ministrul transporturilor, vor fi urgentate lucrările de proiectare pentru întreg tronsonul III, mai ales că aici există zone de relief dificile, acesta urmând să fie finalizat în termen. În contextul integrării europene şi al relaţiilor dintre Oradea şi Debreţin (Ungaria), premierul a subliniat că se are în vedere modernizarea şoselelor Arad-Oradea şi Oradea-Deva, în aşa fel încât să se poată face legătura între autostrada Transilvania şi Coridorul IV.

Pentru legătura cu Ungaria, premierul a anunţat că există un acord cu vecinii unguri privind construirea unei şosele rapide între Satu Mare şi Nyiregyhaza, proiect aflat în stadiu de elaborare. La proxima şedinţă de guvern comună româno-maghiară se va discuta despre modul de conectare a celor două autostrăzi - autostrada Transilvania cu cea care vine până la Debreţin.

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Radu Berceanu, a declarat, ieri, pe şantierul de la Săvădisla din judeţul Cluj, că există banii necesari pentru exproprierea terenurilor de pe traseul autostrăzii Transilvaniei. "Avem banii necesari pentru a plăti terenurile şi există câteva firme care se ocupă de exproprieri, pe măsură ce avansează programul de lucru", a afirmat Berceanu, citat de Rompres. Ministrul nu a putut spune la cât se ridică valoarea terenurilor ce urmează a fi expropriate, în schimb a precizat costul lucrărilor necesare realizării întregii autostrăzi: 3,5 miliarde de euro, la 470 de kilometri de autostradă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Fix la cos
IBC SOLAR
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Sep. 2024
Euro (EUR)Euro4.9760
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4612
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2832
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9711
Gram de aur (XAU)Gram de aur382.0804

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
roenergy.eu
notorium.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb