Iniţiativa privind rezilierea contractelor de concesionare a plajelor urmăreşte ca fiecare hotel să dispună de o plajă, să se rezolve problemele legate de curăţenie, să dispară poluarea fonică şi micile terase şi magazine, a declarat ieri Marius Crivţonencu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism.
"ANT s-a alăturat acestei ini-ţiative a Direcţiei Apele Române - Dobrogea Litoral şi a Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor prin care se doreşte ca fie-care hotel să aibă o plajă proprie, să fie curăţenie, să dispară poluarea fonică şi acele coteţe sezoniere. De aceea, au fost trimise notificări pentru rezilierea contractelor şi în perioada ur-mă-toare se va clarifica exact situaţia", a declarat Marius Criv-ţo-nencu, ca răspuns la cererea grupului german TUI de revizuire a strategiei de dezvoltare a turismului pe Litoral. El a calificat drept neoportune deciziile luate de autorităţile din Româ-nia privind sistarea construirii pasarelei din staţiunea Mamaia şi rezilierea contractelor de concesionare a plajelor.
Ministrul turismului a explicat că prin rezilierea contractelor actuale de concesiune se ur-mă-reşte ca toţi hotelierii care dis-pun de locuri de cazare să ofere condiţii de plajă pe malul mării, astfel încît, fiecărui pat din hotel să-i poată reveni o suprafaţă pentru şezlong, pentru cearceaf şi pentru agrement.
"Se doreşte să se facă acest lucru transparent, ţinînd cont de suprafaţa de plajă a fiecărei sta-ţiuni şi de numărul de paturi, pentru a se evita problemele de acum, cînd unii propietari de hoteluri nu au plaje, fiindcă acestea au fost concesionate, prin contract, unora care deţin terase şi ale căror investiţii sunt mult mai mici", a precizat Marius Crivţonencu, citat de Rompres.
În ceea ce priveşte serviciul de salubritate pe litoral, ministrul turismului a subliniat că, înainte, prin contract, acesta a fost alocat unui număr de 198 de prestatori de servicii, spre nemulţumirea atît a touroperatorilor străini cît şi a românilor care au continuat să se plîngă de mizeria de pe plaje şi de pe malul mării.
"Direcţia Apele Române doreşte ca de acest lucru să se ocupe numai ei. Pentru aceasta vor avea o sumă alocată de la buget, care va fi completată, anul aces-ta, cu sume de la cei ce beneficiază de plajă, astfel încît cu toţii vor plăti, dar mai puţin, şi problema curăţeniei va fi rezolvată. La anul este posibil ca toată suma să fie alocată de la buget", a explicat Crivţonencu.
De asemenea, ANT, MMGA şi Consiliul Judeţean Constanţa analizează investiţiile existente, astfel încît să se găsească soluţii ca cei ce au investiţii serioa-se să îndeplinească şi normele de salubritate (să aibă toalete) şi să se încadreze în legislaţia privind poluarea fonică.
Totodată, se caută soluţii privind amenajarea spaţiilor comerciale şi ale prestatorilor de servicii cît mai aproape de carosabil şi nu de mare, avînd în vedere dimensiunile reduse ale plajei.
În ceea ce priveşte pasarela din Mamaia, Marius Crivţonencu a explicat că, momentan, construcţia acesteia a fost opri-tă din lipsă de fonduri şi nu din alte raţiuni.
Reprezentantul TUI - Ro-mâ-nia, Ciprian Popescu, a trimis la începutul acestei săptămîni atît autorităţilor locale constănţene, cît şi celor centrale, o aten-ţionare scrisă prin care cel mai mare grup de turism din Europa îşi exprimă dezaprobarea fa-ţă de sistarea investiţiilor privind construirea pasarelei din Mamaia şi a dezvoltării agrementului cu pasagere pe mare.
Operatorul german are aceeaşi poziţie şi faţă de recentele reglementări ale MMGA, prin care Direcţia Apele Române - Dobrogea Litoral a reziliat contractele de concesionare a plajelor cu agenţii economici, impunînd ca toate serviciile de pe plajă să fie asigurate de către un singur SRL, societate ce va avea acţionar majoritar DARDL.