• Campania electorală l-a costat pe Vasile Blaga de opt ori mai mult decât pe actualul edil Sorin Oprescu
După ce a pierdut "la mustaţă" bătălia pentru fotoliul de primar general al Capitalei, Vasile Blaga a fost net învins de contracandidatul său, Sorin Oprescu, de data aceasta şi la banii cheltuiţi pentru voturile bucurştenilor.
Un studiu realizat de Asociaţia Pro Democraţia (ADP) privind eficienţa campaniilor electorale arată că banii cheltuiţi de candidatul independent Sorin Oprescu pentru presa scrisă şi publicitate outdoor i-au asigurat un raport de 0,8 lei pentru fiecare vot primit, în timp ce, pentru contracandidatul său la Primăria Capitalei, democrat-liberalul Vasile Blaga, raportul a fost de 6,3 lei pentru un vot primit.
Cu alte cuvinte, de opt ori mai mult, pentru a ieşi pe locul doi.
Potrivit APD, candidaţii pentru primăriile de sector ale Capitalei, care au obţinut victoria în alegeri, au cheltuit următoarele sume pentru un vot:
Andrei Chiliman (18 lei), Marian Vanghelie (2,5 lei) şi Cristian Popescu - Piedone (4,4 lei).
Printre cei care au ieşit învinşi se regăsesc Dan Cezar Ionescu (PD-L) cu 15,4 lei pentru un vot, Doru Giugula (PSD) cu 10,7 lei, Radu Silaghi (PD-L) cu 4,3 lei, Dan Darabont (PSD) cu 3,6 lei şi Sebastian Bodu (PD-L) cu 2 lei.
La nivel de formaţiune politică, studiul efectuat în oraşele Bucureşti, Constanţa, Cluj-Napoca, Braşov, Iaşi, Craiova şi Focşani arată că PD-L a cheltuit cel mai mult în campania electorală pentru alegerile locale, fiind urmat de PSD şi de PNL.
Cifrele arată că, în perioada 2 mai - 15 iunie, PD-L a cheltuit peste 7,8 milioane de lei, PSD peste 3,3 milioane de lei, în timp ce PNL a alocat peste 2,1 milioane de lei în scopuri electorale.
Comparativ cu anul 2004, când APD a monitorizat oraşele Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj, Constanţa, Râmnicu-Vâlcea şi Timişoara, studiul scoate la iveală că PD-L ia locul PSD la capitolul alocări financiare.